„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w maju
W maju br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w maju 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 919 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 635 egz., o 0,20 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się o 4,02 proc. do 3 076 egz.
Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 758 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 4,58 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 17,20 proc. do 308 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2018 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 210 egz., po wzroście o 106,13 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z szóstej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 921 egz., po wzroście o 149,59 proc.
Podium, po awansie z 9. pozycji, uzupełnia „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 346,94 proc. do 876 egz.
Największym wzrostem - o 1286,89 proc. do 846 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 4., po awansie z 20. lokaty.
Z kolei najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 18. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 68,60 proc. i ostatecznie wyniósł 135 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w maju