Cyfryzacja pozytywnie wpływa na sprzedaż prasy w USA
Cyfryzacja prasy w USA przełożyła się na poprawę wyników sprzedaży, jednak nie zatrzymała spadku wpływów z reklam.
W 2013 roku całkowite przychody na rynku prasowym w USA spadły o 2,6 proc. do 38 mld dolarów - informuje Amerykańskie Stowarzyszenie Gazet (NAA). O 3,7 proc. wzrosły natomiast przychody ze sprzedaży egzemplarzowej (wydania papierowe, cyfrowe oraz strony www), dając łączny wynik 10,87 mld dol. Poprawiają się ponadto wpływy ze sprzedaży cyfrowych reklam. Wzrost rok do roku wyniósł 1,5 proc., dając kwotę 3,42 mld dol.
W dalszym ciągu największą część przychodów na amerykańskim rynku prasy generuje sprzedaż reklam, której wartość w ub.r. wyniosła 23,6 mld dol. Na drugim miejscu znajdują się wpływy ze sprzedaży wydań (10,9 mld dol.)
Szczególnie wysoka dynamika wzrostu jest zauważalna w segmencie cyfrowym, gdzie sprzedaż w skali roku wzrosła o 47 proc. Zauważalnie rośnie też popularność prenumerat składających się z wydań papierowych i cyfrowych. Za to tytuły, które w dalszym ciągu są dostępne jedynie w formie tradycyjnej, zanotowały 20-procentowy spadek.
Dołącz do dyskusji: Cyfryzacja pozytywnie wpływa na sprzedaż prasy w USA