SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat i Plus bez przejęć i zwolnień, a ze wspólnymi rachunkami. Będzie jedna marka?

Cyfrowy Polsat nie wyklucza, że wspólnie z przejętą niedawno siecią telekomunikacyjną Plus będą działać pod jedną marką. Spółka na razie nie planuje kolejnych akwizycji, skupia się na integracji struktur obu firm, m.in. wprowadzeniu wspólnych rachunków dla klientów - poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Kupno spółki Metelem, kontrolującej pośrednio 100 proc. udziałów Polkomtelu, operatora sieci telekomunikacyjnej Plus, zostało sfinalizowane przez Cyfrowy Polsat na początku maja (przeczytaj szczegóły). Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, wszedł już do zarządu Polkomtelu. Spółki poinformowały, że pracują nad zintegrowaniem swoich sieci sprzedaży i systemów IT oraz stworzeniem wspólnego call center, co ma potrwać do 2016 roku (więcej na ten temat).

W wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Dominik Libicki przyznał, że jego firma jak na razie nie jest zainteresowana kolejnymi akwizycjami. - W biznesie obowiązuje zasada „nigdy nie mów nigdy”, ale teraz mówimy tylko o konsolidacji tych aktywów, które mamy w grupie. Z czasem zapewne będziemy uruchamiać nowe produkty we współpracy z nowymi podmiotami - stwierdził. Zapytany o to, czy do Grupy Cyfrowego Polsatu pasowałaby sieć kinowa, odpowiedział: „Mamy wystarczającą liczbę strategicznych wyzwań na najbliższe lata”.

Libicki podkreślił, że bez połączenia Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu trudno byłoby wprowadzić wspólne oferty promocyjne i lojalnościowe: SmartDom (przeczytaj o nim więcej) i Paszport Korzyści (więcej o nim). Firmy pracują obecnie nad wprowadzeniem wspólnych rachunków dla klientów korzystających z usług ich obu.

- Projekt został już uruchomiony i ma duży priorytet - ujawnił Libicki. Zaznaczył, że połączenie systemów rozliczeń jest trudne, ponieważ abonenci Plusa płacą po zakończeniu danego okresu, a abonenci Cyfrowego Polsatu - przed. - Połączenie tego w jedną fakturę będzie trudne, ale przygotujemy jeden dokument płatności, jeden numer konta i jeden przelew - zapowiedział.

Zdaniem Libickiego 1,5 tys. punktów sprzedaży, które mają obecnie obie spółki, to zbyt duża liczba. - Musimy dostosować ją do naszych nowych założeń biznesowych, ale w planie jest nie tylko zmniejszenie liczby punktów, ale również jakościowy rozwój sieci, np. jeśli chodzi o liczbę stanowisk w jednym punkcie, tak aby można w niej było efektywnie sprzedawać nasze istniejące i nowe produkty - stwierdził prezes Cyfrowego Polsatu.

Za to nie jest planowane zmniejszenie liczby stanowisk w call center obu firm. - Chciałbym natomiast, aby z czasem nasze call center działało w taki sposób, aby klient dzwoniąc pod jeden numer mógł załatwić wszystkie sprawy związane z usługami grupy. Dopóki nie zintegrujemy systemów i nie przeszkolimy wszystkich ludzi ze sprzedaży wszystkich produktów nie będzie to możliwe - wyjaśnił Dominik Libicki.

Spółki nie planują też obecnie zwolnień, ponieważ - jak wyjaśnił Libicki - Polkomtel w ostatnich latach przeszedł już restrukturyzację, a Cyfrowy Polsat nigdy nie miał przerostów zatrudnienia. - Połączyliśmy już kluczowe piony biznesowe: sprzedaży, obsługi klienta, utrzymania klienta, marketingu, IT i strategii - poinformował Libicki.

Firmy zastanawiają się również nad połączeniem swoich marek. - Posiadanie dwóch może powodować konfuzję komunikacyjną w głowach klientów.  Oczywiście argumentów do rozważenia jest więcej i dlatego nie jest to łatwa decyzja do podjęcia - stwierdził Dominik Libicki, zaznaczając, że w segmencie internetowym osobne marki są atutem, ponieważ Plus jest skierowany do klientów indywidualnych korzystających głównie z urządzeń mobilnych, a Cyfrowy Polsat - na gospodarstwa domowe.

Żadne decyzje w sprawie ewentualnego rebrandingu nie zostały podjęte. Wiadomo jednak, że na pewno nie obejmie on marki Polsat. - Słoneczko Polsatu towarzyszy Polakom w ich codziennym życiu od ponad 20 lat! - podkreślił Libicki.

Cyfrowy Polsat nie zamierza rezygnować z uruchomionej w grudniu 2012 roku aplikacji streamingowej Muzo, której przybyła silna zagraniczna konkurencja, kiedy na polski rynek weszły usługi Spotify, Deezer, WiMP czy udostępniony właśnie Google Play Music (przeczytaj o tym więcej). - Chcemy jako grupa mieć serwis muzyczny. Nie ma takiego pomysłu, aby muzyka zniknęła z naszej oferty - zadeklarował Dominik Libicki. Nie zostały natomiast podjęte jeszcze decyzje, czy Muzo zostanie połączone z należącą do Polkomtelu Muzodajnią.

Według prezesa Cyfrowego Polsatu w br. telewizyjne platformy satelitarne nie zwiększą liczby swoich abonentów. - Moim zdaniem utrzymanie liczby klientów będzie teraz wyzwaniem - stwierdził Libicki, dodając, że platformy najwięcej abonentów pozyskują w czwartym kwartale, ale tracą ich przez pozostałą część roku.

W I kwartale br. Grupa Cyfrowego Polsatu zanotowała 722,8 mln zł przychodów i 98,2 mln zł zysku netto, a liczba abonentów Cyfrowego Polsatu na koniec tego okresu wyniosła 3,528 mln (zobacz szczegóły).

Polkomtel miał w I kwartale br. 1,6 mld zł przychodów, 15 mln zł zysku netto i 13,9 mln klientów (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat i Plus bez przejęć i zwolnień, a ze wspólnymi rachunkami. Będzie jedna marka?

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xx
no i fajnie.
0 0
odpowiedź
User
możejki
I to jest imperium medialne. Rydzyk może się schować.
0 0
odpowiedź
User
olo
Fantasmagorie Solorza! Wizja wrzucenia wszystkich usług do jednego worka z nadzieją, że "głupi klient" będzie z tego korzystał jest chora! A jak do tego dołoży się słynną już polsatową "siermieżność i jakość" to jestem pewny, że skończy się to kompletną klapą. Na razie trwa "rozwadnianie i topienie" długu Polkomtela w giełdowej spółce Cyfrowy Polsat (pozdrawiam akcjonariuszy!), a Solorz zapewne wygrzewa swoje kości pod palemką.
0 0
odpowiedź