SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Red Carpet Media Group potroiła zysk. Liczy na duże wzrosty po starcie CTV9

W zeszłym kwartale Red Carpet Media Group zwiększyła rok do roku przychody o 24,1 proc. do 3,11 mln zł, zarabiając na czysto 1,09 mln zł. Spółka spodziewa się, że uruchomienie stacji CTV9 w naziemnej telewizji cyfrowej oglądalność pozwoli osiągnąć 10 razy wyższą oglądalność.

45 proc. wpływów Red Carpet Media Group w czwartym kwartale ub.r. pochodziło ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu, 23 proc. - z usług VoD i pay-per-view, 15 proc. - z dystrybucji kanałów, a 17 proc. - z pozostałych źródeł. Do Red Carpet Media Group należą kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz uruchomiona w połowie 2022 roku platforma streamingowa Red Go.

Koszty operacyjne firmy w zeszłym kwartale zwiększyły się z 1,75 do 1,91 mln zł (z czego wydatki na usługi - z 1,49 do 1,62 mln zł), a pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 252 do 30 tys. zł. W efekcie zysk operacyjny podskoczył z 504,9 tys. do 1,17 mln zł, a zysk netto - z 369,4 tys. do 1,09 mln zł.

W całym ub.r. Red Carpet Media Group przy wzroście wpływów z 9,13 do 11,74 mln zł i kosztów operacyjnych z 5,67 do 6,81 mln zł zwiększyła zysk operacyjny z 3,21 do 4,88 mln zł i zysk netto z 2,93 do 4,08 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: Red Carpet Media Group przeniesie krajowe stacje do nowej spółki

W lutym ub.r. firma weszła za granicę: stacja Red Carpet TV pojawiła się kilku platformach streamingowych w USA oraz w modelu komercyjnym Kanadzie. - Zdobyte doświadczenia z obecności kanałów na platformach FAST wyraźnie wskazują, że oferowanie kolejnych kanałów telewizyjnych na rynki północnoamerykański i zachodnioeuropejski powinno uwzględniać konieczność przygotowania wersji anglo - i hiszpańskojęzycznej. Taka oferta pojawi się jeszcze w pierwszym kwartale 2024 - zapowiedziała w sprawozdaniu prezes spółki Laura Nowakowska.

Kanał CTV9 niebawem w naziemnej telewizji

Ponad tydzień temu spółka zależna Red Carpet Media Group otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie kanału CTV9 na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8). Przez 10 lat zapłaci za to 17,85 mln zł. Stacja ma zostać uruchomiona w ciągu dwóch miesięcy.

- Otwarta ekspozycja na klienta posiadającego wyłącznie telewizję naziemną pozwala na osiągnięcie 10-krotnie większych wskaźników oglądalności telewizji linearnej oraz minimum 10-krotnie większych wskaźników ratingowych przeliczanych bezpośrednio na przychody ze sprzedaży czasu reklamowego oraz sponsoringu, co będzie miało znaczący wpływ na przychody Emitenta (czyli Red Carpet Media Group - przyp.) - zaznaczyła Laura Nowakowska.

Dołącz do dyskusji: Red Carpet Media Group potroiła zysk. Liczy na duże wzrosty po starcie CTV9

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Giovanni
Nie mogę się doczekać kiedy ruszy CTV9
odpowiedź
User
Mikołaj
A oracujesz dla nich?
odpowiedź
User
frog
cudnie
odpowiedź