Allegro będzie mieć kolejnego konkurenta. Nowa platforma wkrótce w Polsce
Skandynawska platforma e-commerce Coolshop, należąca do firmy Cool Group, wkrótce pojawi się na polskim rynku. Będzie oferować 45 tys. produktów.
- Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią - mówi w komunikacie Mark, Nielsen, prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group.
Nie wskazano dokładnej daty startu Coolshop w Polsce. Zapowiedziano natomiast, że witryna nie będzie oferować żadnych usług subskrypcyjnych, wszystkie produkty i promocje będą dostępne bez dodatkowych opłat.
Polskim oddziałem Coolshop będzie zarządzał Andrzej Rzym. Wcześniej przez wiele lat był związany był z duńską firmą Dangaard Group, w której zarządzał rozwojem sprzedaży zagranicznej (m.in. w Polsce), odpowiadając za relacje z klientami na całym świecie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Coolshop oferuje prawie 45 tys. produktów z ponad 20 kategorii. To artykuły zarówno największych globalnych marek, jak również duńskich, szwedzkich i norweskich firm. Platforma jest obecna na 9 rynkach, ma 2 mln stałych klientów.
Przychody Coolshop poszły w górę z 357,2 mln zł w 2019 roku do prawie 1 mld zł w ub.r., równocześnie kapitały własne Cool Group zwiększyły się ponad 3,5-krotnie do 106 mln zł. Pod szyldem Coolshop działają też sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji.
Platforma została uruchomiona w 2002 roku w Danii. Obecnie do Cool Group należy natomiast 18 firm z 8 branż. Działają w 14 krajach, zatrudniając 800 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Allegro będzie mieć kolejnego konkurenta. Nowa platforma wkrótce w Polsce