Comcast tnie koszty. Chce zaoszczędzić miliard dolarów rocznie
Koncern Comcast, do którego należą między innymi sieć NBCUniversal i serwis Peacock zamierza wprowadzić plan oszczędności budżetowych. Firma chce zaoszczędzić miliard dolarów w wyniku cięć programowych, w grę wchodzą także redukcje zatrudnienia.
Comcast to obecnie jeden z największych na świecie koncernów medialnych. Jest właścicielem m.in. NBCUniversal (NBCU), stacji NBC oraz platform Xfinity i Sky, a także serwisu VoD Peacock.
Miliard dolarów oszczędności
Teraz okazuje się, że Comcast chce obciąć aż 1 mld dol. z budżetu sieci telewizyjnych w swoim dziale rozrywki. Według źródeł, na które powołuje się Bloomberg, dyrektor generalny NBCUniversal Jeff Shell poprosił swoich zastępców, aby znaleźli oszczędności w swoich obszarach. Dyrektorzy badali wiele sposobów cięcia kosztów - w tym zwolnień, cięcia budżetu na rozwój nowych programów i zmiany miksu treści w kierunku tańszych produkcji.
Zgodnie z doniesieniami, Comcast jest w trakcie ustalania budżetu na przyszły rok, a Shell nie podjął jeszcze ostatecznych decyzji, ile cięć dokona i gdzie one nastąpią. Decyzje te są spodziewane w ciągu najbliższych kilku tygodni. Przesunięcie pieniędzy z dochodowych, ale wolno rosnących sieci telewizyjnych mogłoby pozwolić Comcastowi na zainwestowanie większych środków w swój serwis streamingowy, Peacock, a także w parki rozrywki.
Bankierzy, analitycy i dyrektorzy spekulowali o tym, co Comcast zrobi, aby pobudzić swój biznes medialny. NBCUniversal jest jedną z największych firm rozrywkowych na świecie - właścicielem sieci telewizyjnej NBC, studia filmowego Universal oraz parków rozrywki. Posiada pakiet kanałów kablowych, takich jak Bravo i E!, ale był ostatnio jedną z najwolniej rosnących firm medialnych.
Peacock, przy 13 mln abonentów, w ostatnim kwartale nie wykazał żadnego wzrostu. Stracił blisko 500 mln dol. Co gorsza, Comcast, największy amerykański dostawca telewizji kablowej, również nie odnotował żadnych nowych klientów dla swojej działalności związanej z dostępem do internetu.
Czytaj także: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili prawie 2 mln abonentów
Według analityków, inwestorzy nagradzali kiedyś firmy medialne za wydawanie miliardów dolarów na nierentowne, ale rosnące serwisy streamingowe. Jednak ostatnie problemy Netfliksa, spotęgowane obawami o nadchodzącą recesję, skłoniły inwestorów do skupienia się bardziej na zyskach niż na wzroście.
NBCUniversal już zamknął lub sprzedał kilka mniejszych sportowych sieci kablowych i przesunął treści sportowe, takie jak angielska Premiere League i Nascar do bardziej popularnych kanałów.
Czytaj także: Szefowie NBCU i Comcasta z wyższymi wynagrodzeniami. 34 mln dolarów dla Briana Robertsa
Według źródeł, Shell zachęcał firmę do nadania priorytetu platformie Peacock. Ale wciąż pracuje nad lepszą integracją swoich różnych zespołów i działów, aby jego bezpośredni podwładni byli zainwestowani w sukces Peacocka. Szefowa Peacock, Kelly Campbell, podlega szefowi direct-to-consumer Mattowi Straussowi. Zarówno Strauss, jak i Susan Rovner, która nadzoruje programy rozrywkowe w sieciach telewizyjnych NBCUniversal i serwisie streamingowym, podlegają Markowi Lazarusowi, szefowi działu telewizji i streamingu. Dyrektorzy zarządzający studiem filmowym, studiem telewizyjnym i działem wiadomości NBCUniversal podlegają bezpośrednio Shellowi.
Dołącz do dyskusji: Comcast tnie koszty. Chce zaoszczędzić miliard dolarów rocznie