Comcast dołącza do internetowego przedsięwzięcia News Corp. i NBC
Koncern Comcast Corp. ogłosił, że dołączy do planowanego przez News Corp. i NBC Universal przedsięwzięcia, którym ma być internetowy serwis wideo.
Uruchomienie nowego serwisu planowane jest na lato. Znajdą się w nim programy telewizyjne, filmy i klipy. Ma on być konkurencją dla należącego do Google YouTube. Comcast będzie partnerem dystrybucyjnym i dostawcą treści. Wcześniej w przedsięwzięcie zaangażowały się takie firmy jak Yahoo, Microsoft, AOL i MySpace. Ze strony reklamodawców swój akces zgłosiły m.in. Cadbury Schweppes Plc, Cisco, Intel i General Motors.
Przedsięwzięcie ma pozwolić właścicielom praw autorskich do materiałów jakie będą zamieszczane w serwisie na większą nad nimi kontrolę i czerpanie zysków z reklam.
W serwisie, którego nazwa nie jest jeszcze znana, znajdą się programy z takich należących do Comcast stacji telewizyjnych jak E!, Style, G4, Versus i Golf Channel. Również na stronach internetowych koncernu będzie można oglądać klipy z nowego serwisu.
Comcast Corp. jest największym operatorem telewizji kablowej i dostawcą internetu w Stanach Zjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: Comcast dołącza do internetowego przedsięwzięcia News Corp. i NBC