Coca-Cola wydała w ubiegłym roku na reklamę ponad 4 mld dolarów
Wydatki na reklamę i marketing koncernu Coca-Cola wyniosły w 2019 roku 4,24 mld dolarów, a w ciągu ostatnich pięciu lat 20 miliardów dolarów - pokazują szacunki serwisu finansowego Learnbonds.
Na przestrzeni ostatnich sześciu lat Coca-Cola na reklamy i wszelkie aktywności marketingowe (np. sponsoringi, eventy, influencer marketing) wydawała globalnie na wszystkich rynkach łącznie średnio 4 miliardy dolarów rocznie. Rekordowy pod tym względem był 2019 rok, kiedy koncern wydał na promowanie swoich marek 4,25 mld dolarów. Budżety reklamowo-promocyjne amerykańskiego koncernu rosną od 2017 roku - podaje Learnbonds.
Potężne zyski Coca-Coli
W ubiegłym roku zysk operacyjny netto Coca-Coli sięgnął 37,6 mld dolarów przy zysku operacyjnym 10,08 mld dolarów. To o 7,9 proc. wyższa kwota w porównaniu z rokiem 2018, kiedy zyski wyniosły 34,3 mld dolarów.
W latach 2009-2019 Coca-Cola wypracowała zysk operacyjny netto w kwocie 447,455 mld dolarów, a w tym czasie przychody operacyjne wyniosły 101,879 mld dol.
Według analizy Learnbonds, od 2013 do 2018 r. liczba pracowników Coca-Coli zmniejszała się. W 2013 r. firma zatrudniała 130 600 osób, a do 31 grudnia 2018 r. liczba ta wynosiła 62 600. To spadek zatrudnienia o 52 proc..
Zestawienie zostało opracowane na podstawie sprawozdań finansowych Coca-Coli z lat 2009-2019.
Coca-Cola z wielką marketingową machiną
Pod koniec lutego tego roku Coca-Cola rozpoczęła globalną kampanię "Better we're open". Jej celem jest budowanie wizerunku marki, która jednoczy ludzi w tym - co określane jest jako - „coraz bardziej podzielonym i wrogim świecie”. Nie będzie jednak w reklamach zajmować stanowiska w kwestiach politycznych, takich jak Brexit lub prezydencja Donalda Trumpa.
W ubiegłym roku Coca-Cola nominowała nowego globalnego dyrektora ds. marketingu. Stanowisko objął Manolo Arroyo, który będzie pełnił dotychczasową funkcję prezesa firmy w regionie Azji i Pacyfiku.
W ramach zmian w strukturze Coca-Coli w skład zintegrowanego marketingu globalnego wchodzą zespoły ds. kreatywności, kategorii, operacji marketingowych, projektowania oraz wiedzy i spostrzeżeń.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola wydała w ubiegłym roku na reklamę ponad 4 mld dolarów