SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co trzeci Polak kupuje produkt z promocji bez względu na jego markę

Wybierając produkt w sklepie 88% konsumentów zwraca uwagę na promocje, jednak większość badanych kupuje promowany produkt wyłącznie wtedy, gdy jest przekonana do danej marki (59%). Co trzeci respondent kupuje produkt z promocji bez względu na jego markę - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Konsumenci najczęściej korzystają z promocji polegającej na obniżeniu ceny produktu lub usługi. Branża, której akcje promocyjne są najmniej popularne wśród klientów to branża finansowa. Najpopularniejszym źródłem informacji na temat promocji jest internet. Wyjątek stanowi branża FMCG, w przypadku której największym powodzeniem cieszą się gazetki reklamowe/ promocyjne. Konsumenci chętnie korzystają z promocji - tylko 10% z nich przyznaje, że kupuje w sklepie sprawdzone produkty, bez względu na dostępne promocje - pokazuje Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia.

Jaki produkt Pan/ Pani wybiera będąc przy półce sklepowej?
 

Mimo dużej częstotliwości akcji promocyjnych, konsumenci deklarują, że nie są nimi znudzeni. Ponad połowa badanych wskazała, że wciąż są promocje, które ich pozytywnie zaskakują, a dzięki dużemu wyborowi zawsze mogą znaleźć promocję ciekawą dla siebie. 52% nie zgadza się ze stwierdzeniem, że promocji jest tak dużo że nie zwraca na nie uwagi.

Opinie na temat akcji promocyjnych
 

Najczęstszymi typami promocji, z których korzystają konsumenci są: obniżki ceny produktu lub usługi (77%), większa ilość produktów/ usług za tą samą cenę (60%), degustacje lub testowanie produktów/ usług (50%).

- Z naszego badania wynika, że polskim konsumentom nie nudzą się promocje - wręcz przeciwnie - chętnie z nich korzystają i pozytywnie oceniają. Jednocześnie wyraźnie widoczny jest trend skłaniania się ku akcjom promocyjnym, które w jak najmniejszym stopniu angażują konsumenta, głównie dlatego, że konsumenci nie są chętni uczestniczeniu w promocjach wymagających od nich indywidualnego udziału - mówi Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

- Warto też zwrócić uwagę na fakt, że są branże, w których konsumenci stosunkowo rzadko i z większą ostrożnością korzystają z promocji - jak np. branża finansowa. Prawie 1/3 badanych stwierdziła, że przy wyborze usług finansowych nie kieruje się promocjami - w przypadku branży spożywczej ten odsetek był równy 2%” - dodaje Sygnowski.

Informacja o badaniu
Celem badania Monitor Promocji 2012 jest przedstawienie zwyczajów, zmian oraz tendencji w zachowaniach konsumentów w obliczu akcji promocyjnych. Badanie zrealizowano przy pomocy dwóch metod badawczych. Pierwszą część badania zrealizowano poprzez mix technik CAWI oraz CAPI na reprezentatywnej miejskiej próbie  ludności w wieku 16-49 lat (osoby najczęściej uczestniczące w promocjach w populacji ogólnopolskiej, które skorzystały z przynajmniej jednej promocji w ciągu ostatnich 12 miesięcy), N=831. Drugą część badania zrealizowano techniką Online Buzz Research, opierającą się na analizie treści dyskusji online na polskich forach, blogach i portalach społecznościowych (analiza ponad 1 tys. opinii na temat promocji).

Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak kupuje produkt z promocji bez względu na jego markę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
ojej,ja uwielbiam promocje/przeceny, one sa dobre dla wyprobowania nowego,
co to takie,moze dobre /jedzenie/, bo reszta jak nie pasi, to i za darmo nie wezme,
np.buty,ubranie,perfumy itp, a inni biora wszystko :)
odpowiedź