Ceneo.pl ze wzrostem wpływów o 24 proc. i 56,3 mln zł zysku, ma 171 pracowników
W ub.r. przychody sprzedażowe porównywarki cenowej Ceneo.pl zwiększyły się o 24,5 proc. do 215,79 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 22,4 proc. do 106,27 mln zł jej zysk netto poszedł w górę z 35,2 do 56,34 mln zł.
Przychody Ceneo.pl z prezentowania różnych produktów poszły w górę ze 136,47 mln zł w 2018 roku do 166,83 mln zł w ub.r. Wpływy reklamowe wzrosły z 34,53 do 45,5 mln zł, a pozostałe przychody - z 2,33 do 3,45 mln zł.
Do firmy należą serwisy Ceneo.pl i Ceneolokalnie.pl. Według badania Gemius/PBI w maju br. zanotowały łącznie 13,04 mln użytkowników, 149,1 mln odsłon oraz 3 minuty i 42 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez internautę, a samo Ceneo.pl miało 12,61 mln odwiedzających, 132,8 mln odsłon oraz 3 minuty i 42 sekundy średniego dobowego czasu korzystania.
Ceneo.pl od prawie czterech lat należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners, które jesienią 2016 roku kupiły je wspólnie z Allegro od koncernu Naspers, płacąc 3,25 mld dolarów. Bezpośrednim właścicielem obu podmiotów jest luksemburska spółka Adinan Bondco.
Przychody Ceneo.pl od Allegro wzrosły z 15,91 mln zł w 2018 roku do 27,33 mln zł w ub.r., a koszty na zakupy od tej spółki zmalały z 5,27 do 5,15 mln zł.
Mocno w górę koszty marketingu, 171 pracowników
Wydatki operacyjne Ceneo.pl w ub.r. wyniosły 106,27 mln zł, zwiększyły się o 22,4 proc. z 86,78 mln zł w 2018 roku. Wynika to przede wszystkim ze wzrostu kosztów usług marketingowych z 52,71 do 72,13 mln zł.
Koszty pracownicze poszły w górę z 18,66 do 19,14 mln zł, koszty usług IT - z 5,58 do 6,02 mln zł, natomiast pozostałe nakłady operacyjne zmalały z 9,84 do 8,98 mln zł. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 171 osób, o 13 więcej niż rok wcześniej. Z kolei koszty amortyzacji zwiększyły się z 19,82 do 21,78 mln zł.
W konsekwencji zysk operacyjny Ceneo.pl poszedł w górę z 66,73 do 87,73 mln zł. Wzrosły też pozostałe wskaźniki rentowności firmy: zysk brutto z 46 do 72,48 mln zł, a zysk netto - z 35,2 do 56,34 mln zł.
Przychody finansowe spółki zwiększyły się z 593 tys. zł do 1,85 mln zł, a koszty finansowe spadły z 21,32 do 17,1 mln zł, z czego wydatki na odsetki poszły w dół z 20,23 do 16,06 mln zł.
146 mln zł pożyczek do spłaty, zmalał poziom zadłużenia
W styczniu 2017 roku Ceneo.pl zawarło z Adinan Midco trzy umowy pożyczkowe. 6,06 mln zł spłaciło w kwietniu ub.r., miesiąc później - 83,96 mln zł, a we wrześniu ub.r. spłaciła 8,23 mln zł części kapitałowej trzeciej pożyczki. Jej odsetki ma spłacić do stycznia 2024 roku. W ostatnich latach kilka umów kredytowych zawarła też grupa kapitałowa Adinan Bondco.
W ub.r. zobowiązania kredytowo-pożyczkowe Ceneo.pl w części długoterminowej zmalały z 235,11 do 117,11 mln zł, a w części krótkoterminowej wzrosły z 2,98 do 29,11 mln zł.
Na koniec ub.r. Ceneo.pl miało 36,7 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, wobec 69,89 mln zł rok wcześniej.
Zadłużenie netto firmy zmalało w ub.r. ze 173,77 do 113,43 mln zł, a przy wzroście kapitału własnego z 486,74 do 523,08 mln zł wskaźnik długu netto do kapitału własnego zmniejszył się z 36 do 22 proc.
Cały zysk na dywidendę
Pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowano, że zysk netto Ceneo.pl z ub.r. w całości zostanie przeznaczony na dywidendę. 26,3 mln zł zostało wypłacone spółce Adinan Bondco do końca czerwca, a 30,04 mln zł trafi do niej do końca lipca.
Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: Ceneo.pl ze wzrostem wpływów o 24 proc. i 56,3 mln zł zysku, ma 171 pracowników