Ceneo bez 1 mln użytkowników, Aliexpress mocno w górę (TOP10 serwisów e-commerce)
W lutym br. czołowe witryny e-commerce zanotowały mniejszą odwiedzalność niż w styczniu, najwięcej straciło Ceneo.pl. Natomiast liczba polskich użytkowników Aliexpress.com wzrosła o 11 proc.
Według badania Mediapanel przeglądarkową wersję Allegro.pl w lutym br. odwiedziło 18,13 mln internautów, co dało 62,54 proc. zasięgu. Z kolei aplikacja mobilna Allegro miała 8,01 mln użytkowników i 27,6 proc. zasięgu, jest najpopularniejszą wśród aplikacji objętych w badaniu audytem (w tej grupie są głównie aplikacje należące do polskich wydawców).
W czołowej dziesiątce serwisów e-commerce są jeszcze dwa należące do Allegro. Porównywarka Ceneo.pl zanotowała 12,49 mln użytkowników i 43,06 proc. zasięgu, a Allegrolokalnie.pl - 5,53 mln użytkowników i 19,07 proc. zasięgu.
Aliexpress przed Empikiem
Na kolejnych miejscach za Allegro.pl i Ceneo.pl są sklepy internetowe dwóch sieci elektromarketów. Na Mediaexpert.pl weszło 9,56 mln internautów (co dało 32,97 proc. zasięgu), a na Euro.com.pl - 8,51 mln (29,35 proc.).
W zestawieniu są też inne e-sklepy jednobranżowe. Apteka Doz.pl zanotowała 4,74 mln użytkowników i 16,36 proc. zasięgu, eobuwie.com.pl - 4,27 mln odwiedzających i 14,73 proc. zasięgu, a Castorama.pl - 4,25 mln użytkowników i 14,65 proc. zasięgu. 75 proc. eobuwia należy do spółki CCC. Od połowy marca negocjuje ona sprzedaż 20 proc. akcji za 1 mld zł Cyfrowemu Polsatowi i firmie Rafała Brzoski.
Chiński Aliexpress.com odwiedziło 7,38 mln internautów (co zapewniło 25,46 proc. zasięgu), a Empik.com - 5,84 mln użytkowników (20,13 proc. zasięgu).
Tylko Aliexpress i Empik ze wzrostami
Miesiąc do miesiąca zdecydowana większość serwisów zanotowała spadki odwiedzalności. Allegro.pl straciło 540,4 tys. użytkowników (to 2,9 proc. w dół), Ceneo.pl - 1 mln (7,4 proc.), a Mediaexpert.pl - 524,9 tys. (5,2 proc.).
Na Euro.com.pl liczba internautów zmalała o 183,4 tys. (2,1 proc.), na Allegrolokalnie.pl - o 254 tys. (4,4 proc.), a na Doz.pl - o 265,7 tys. (5,3 proc.). Natomiast Castorama.pl zanotowała spadek o 80,3 tys. użytkowników (1,9 proc.), a eobuwie.com.pl - wzrost o 38,2 tys. (0,9 proc.).
Za to na Aliexpress.com przybyło 749,7 tys. polskich internautów (11,3 proc.), natomiast na Empik.com - 140,6 tys. (2,5 proc.).
Nie porównujemy danych rok do roku, ponieważ Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., a wcześniej prowadzono badanie Gemius/PBI oparte na innej metodyce. Wyniki serwisów miesiąc do miesiąca mogą być niższe z oczywistego powodu: luty miał w br. trzy dni mniej niż styczeń.
Dołącz do dyskusji: Ceneo bez 1 mln użytkowników, Aliexpress mocno w górę (TOP10 serwisów e-commerce)