CDA śrubuje przychody i zysk. Rekordowo dużo sprzedanych subskrypcji
W zeszłym kwartale CDA osiągnęło rekordowe w swojej historii 21,44 mln zł przychodów i 6,29 mln zł zysku netto. Liczba sprzedanych subskrypcji do CDA Premium poszła w górę o 26,8 proc. do 564,4 tys., a już 1,46 mln zł wpływów przyniósł e-sklep Kapitanbomba.pl.
Przychody CDA rok do roku zwiększyły się o 24,6 proc. do 21,44 mln zł. Poprzednio pułap 20 mln zł spółka przekroczyła tylko raz - w czwartym kwartale ub.r. zanotowała 20,89 mln zł.
Ponad 90 proc. zapewnia sprzedaż oferty subskrypcyjnej CDA Premium, obejmującej też pakiety Start i Podstawowy w ramach CDA TV. W zeszłym wpływy w tym zakresie sięgnęły 19,27 mln zł, wobec 15,77 mln zł rok wcześniej.
Ponad 560 tys. subskrypcji na CDA Premium
Na koniec września br. na CDA Premium i CDA TV aktywne były dokładnie 564 454 subskrypcje, o 26,8 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec czerwca br. subskrypcji było 501,1 tys., a kwartał wcześniej - 516,7 tys.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Spółka w sprawozdaniu zwróciła uwagę, że wysoką dynamikę w obszarze subskrypcyjnym osiągnęła w zeszłym kwartale „pomimo warunków niesprzyjających konsumpcji treści VOD, w tym okresu wakacyjnego i tegorocznego, bardzo ciepłego września, zachęcających użytkowników do spędzania czasu poza domem”.
Z kolei przychody e-commerce’owe, głównie z uruchomionego latem ub.r. sklepu internetowego z gadżetami z serialu „Kapitan Bomba”, poszybowały w górę z 544,7 tys. do 1,46 mln zł, natomiast z reklam przy darmowych treściach na CDA zmalały z 465 do 335,8 tys. zł.
Na działalność operacyjną CDA przeznaczyło w zeszłym kwartale 13,8 mln zł, po wzroście rok do roku o 25,3 proc. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych (m.in. licencji do oferowanych filmów i seriali) poszły w górę z 9,55 do 11,98 mln zł, spółka zapłaciła 263 tys. zł opłaty audiowizualnej.
Na poziomie operacyjnym jej zysk wzrósł z 6,21 do 7,7 mln zł, a na poziomie netto - z 5,06 do 6,29 mln zł. Firma pierwszy raz na czysto zarobiła ponad 6 mln zł, wcześniej cztery razy przekraczała poziom 5 mln zł zysku netto.
Przy kursie akcji 17,80 zł kapitalizacja CDA wynosi 183,4 mln zł. Ponad 95 proc. walorów spółki mają jej menedżerowie: dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (62,99 proc.) i prezes Jarosław Ćwiek (33,96 proc.).
W lipcu br. firma wypłaciła 15,91 mln zł dywidendy, po 1,55 zł na akcję.
Dołącz do dyskusji: CDA śrubuje przychody i zysk. Rekordowo dużo sprzedanych subskrypcji
Z tego typu treści CDA zbudowało specyficzny hybrydowy model biznesowy, gdzie pirackie treści (i reklamy CDA Premium do nich doklejane) napędzają jednocześnie sprzedaż płatnych subskrypcji.
W serwisie regularnie pojawiają się np. pirackie kopie seriali z Netflixa czy Amazon Prime.
Polska policja, prokuratura i sądy od lat wykazują wobec CDA dziwną bezczynność.
- najnowszy Znachor (2023) z Netflixa
- Lekcje Chemii z AppleTV+
- ostatnie odcinki Gen V z Amazon Prime
Ten serwis to kpina z prawa.