SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„CD-Action” liderem sprzedaży magazynów komputerowych i o grach. „Komputer Świat” wyprzedził „PC Format”

W październiku 2016 roku wszystkie magazyny komputerowe i o grach zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „PC Format”. Liderem zestawienia pozostał „CD-Action”.

Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2016 roku wyniosła 65 082 egz., czyli o 2,72 proc. mniej niż w sierpniu 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 42 871 egz., po spadku o 5,01 proc.

Na trzecią lokatę spadł „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 36,94 proc. do 34 545 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 14,80 proc. i wyniosła 8 924 egz. Jak już informowaliśmy magazyn znika z rynku, ostatni numer ukaże się w kwietniu br.

ZKDP

październik

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

124 991

65 082

65 082

128 000

66 902

66 902

-2,72%

Komputer Świat

64 999

42 962

42 871

69 088

45 207

45 132

-5,01%

PC Format

84 994

34 545

34 545

118 000

54 777

54 777

-36,94%

Chip

12 300

8 924

8 924

15 000

10 474

10 474

-14,80%

W październiku 2016 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił tutaj „CD-Action” - było to 14,50 proc.

Jedyny wzrost, wynoszący 34,27 proc., odnotował tutaj „Komputer Świat”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

124 991

65 082

65 082

129 995

76 119

76 119

-14,50%

Komputer Świat

64 999

42 962

42 871

51 991

32 025

31 928

34,27%

PC Format

84 994

34 545

34 545

85 000

35 139

35 139

-1,69%

Chip

12 300

8 924

8 924

12 300

8 942

8 942

-0,20%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży magazynów komputerowych i o grach. „Komputer Świat” wyprzedził „PC Format”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daniel
Na rynku wciąż istnieje jeszcze PC World, niebiorący udziału w badaniach. Sprzedaż pewnie gdzieś w okolicach Chipa.

W kuluarach mówi się o szukaniu nabywców na PC Format i CD Action. O ile kondycja tego drugiego wciąż jest bardzo dobra, to PC Format lawinowo spada.

Chip, jak już wiemy, na rynku do kwietnia. I tak długo ciągnęli.
odpowiedź
User
Daniel
Wypada wspomnieć również o PSX Extreme, które nadal się ukazuje. Nakład nieznany, ale mam wrażenie, że magazyn się rozwija od czasu nowego naczelnego - od października tamtego roku.

I jest jeszcze Pixel, powstały z upadku reaktywowanego Secret Service. Stawiający na innego czytelnika znalazł swoją niszę.
odpowiedź
User
Daniel
Co do Komputer Świata. Bardzo niskie spadki świadczą, że regularni czytelnicy są zadowoleni.
odpowiedź