SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CCC w minionym półroczu z 400 mln zł z e-commerce, w przyszłym roku chce mieć 1,5 mld zł

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa CCC zanotowała 400,3 mln zł wpływów ze sprzedaży internetowej, wobec 259,9 mln zł rok wcześniej. Prezes firmy Dariusz Miłek zapowiedział, że w przyszłym roku te przychody mogą sięgnąć 1,5 mld zł.

Wzrost przychodów CCC ze sprzedaży internetowej z 259,9 do 400,3 mln zł oznacza, że poszły w górę o 54 proc.

Łączne wpływy sprzedażowe firmy zwiększyły się minimalnie - z 3,15 do 3,19 mld zł. Natomiast przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły z 1,85 do 2,03 mld zł, a więc o 9,8 proc.

Marża ze sprzedaży internetowej zmalała w skali roku z 41,6 do 41,2 proc. W poszczególnych regionach stacjonarnej sprzedaży detalicznej marża wynosiła w minionym półroczu od 52 do 60 proc., a w przypadku sprzedaży hurtowej - 31,6 proc.

Zysk pionu sprzedaży internetowej wzrósł natomiast z 44,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 51,7 mln zł w minionym półroczu.

Do grupy CCC należą sklepy internetowe CCC.pl i eObuwie.pl. Ten ostatni firma przejęła trzy lata temu, za 75 proc. udziałów zapłaciła 130 mln zł.

Natomiast w lipcu br. CCC za 13 mln zł kupiło 51 proc. udziałów sklepu obuwniczego DeeZee. Pozostałe udziały ma kupić w ciągu najbliższych pięciu lat.

CCC wchodzi w internecie na nowe rynki

Skąd tak duży wzrost wpływów CCC ze sprzedaży internetowej? - Rośnie udział sprzedaży na nowych rynkach m.in. w Hiszpanii i we Włoszech. Dołączamy kolejne rynki - właśnie pierwsze wysyłki dotarły do klientów we Francji. Liczymy, że w przyszłym roku dołączymy Szwajcarię - wyliczył na konferencji prasowej Marcin Czyczerski, wiceprezes firmy.

Spółka kupiła działkę, na której planuje zbudować nowe centrum logistyczne. - Budowa będzie prowadzona etapami, ale bez nowego centrum w oparciu o robotyzację nie będziemy w stanie zwiększać sprzedać - zapowiedział Dariusz Miłek, prezes CCC.

Ponadto firma realizuje ponad 55 projektów z zakresu sprzedaży internetowej. Mają one za jakiś czasu przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Z kolei na przejęcia i fuzje z zaplanowanego na br. budżetu 270 mln zł spółka wydała już 170 mln zł.

- Sprzedaż bardzo dynamicznie nam rośnie - idziemy na 1 mld zł przychodu z e-commerce w tym roku, a w przyszłym dojdzie nam pewnie 0,5 mld zł więcej - dodał Dariusz Miłek.

Dwa razy więcej na sponsoring sportu

W połowie lipca CCC zostało tytularnym sponsorem kolarskiej grupy BMC, która poprzednio funkcjonowała pod nazwą BMC Racing Team. Kontrakt wejdzie w życie z początkiem przyszłego roku.

Dariusz Miłek zapowiedział, że w związku z tą umową wydatki firmy na marketing sportowy zwiększą się dwukrotnie. Zaznaczył jednak, że ten wzrost nie będzie widoczny w jej łącznych wynikach, ponieważ wprowadzono duże oszczędności w innych obszarach działalności.

Dołącz do dyskusji: CCC w minionym półroczu z 400 mln zł z e-commerce, w przyszłym roku chce mieć 1,5 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl