SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CCC przyspiesza start e-commerce na Węgrzech i w Austrii

Grupa CCC przyśpieszyła uruchomienie nowych kanałów e-commerce dla klientów z Węgier i Austrii. Węgierscy klienci mają już możliwość robienia zakupów online z dostawą do domu poprzez witrynę ccc.eu, a za kilka dni dołączą do nich Austriacy. To kolejne, po Czechach, Słowacji i Rumunii,  zagraniczne rynki polskiej marki.

Fot. CCC.euFot. CCC.eu

W związku z trwającym lockdownem Europy marka obuwnicza CCC zdecydowała o przyśpieszeniu uruchomienia platformy ccc.eu na Węgrzech (działa od wtorku) i w Austrii (ruszy za kilka dni).

- Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby naszych klientów i neutralizujemy negatywny wpływ zamknięcia sklepów na nasz biznes z spowodowany światową pandemią koronawirusa. Przewidujemy, że znaczenie e-commerce istotnie wzrośnie w związku ze zmianą wzorców zachowań klientów w ostatnim czasie. Jesteśmy marką, która umiejętnie wykorzystuje technologie w sprzedaży obuwia, a nowa strategia marketingowa sprawia, że jesteśmy w stanie jeszcze lepiej komunikować się z klientami - mówi Jakub Jasiński, dyrektor ds. omnichannel CCC.

Ostatnie miesiące to dla CCC szybki rozwój kanałów e-commerce - w marcu 2020 r. platforma ccc.eu została uruchomiona w Rumunii, wcześniej pod koniec 2019 r. sklepy online CCC wystartowały w Czechach, a następnie na Słowacji. Grupa planuje także uruchomienie aplikacji CCC na kolejnych rynkach.

CCC jest już w 29 krajach

Na Węgrzech CCC działa obecnie poprzez trzy platformy sprzedaży online: sklep eobuwie, platformę online mody premium Modivo oraz uruchomiony właśnie sklep ccc.eu. Z kolei w Austrii sklep online ccc.eu, który ruszy za kilka dni, będzie pierwszą platformą e-commerce marki CCC na tym rynku.

Na koniec marca 2020 r. CCC było obecne w 29 krajach – w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2019 odnotowała 39-proc. wzrost sprzedaży e-commerce, w efekcie czego udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43 proc. (28 proc. rok wcześniej).

Spadły wpływy ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych

Z powodu zamknięcia sklepów w czasie pandemii koronawirusa w marcu ruch w sklepach stacjonarnych grupy CCC zmalał o ok. 90 proc. Przełożyło się to na ich wpływy sprzedażowe w całym kwartale - zmalały o 26 proc. do 528 mln zł, a tylko w sieci CCC - też o 26 proc. do 439 mln zł.

Z drugiej strony przychody grupy CCC ze sprzedaży internetowe poszły w górę o 39 proc. do 401 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 28 do 43 proc. Wpływy e-sklepów eObuwie wzrosły o 32 proc. do 362 mln zł, pojawiło się też 26 mln zł z uruchomionego w ub.r. e-sklepu CCC. Firma zaznaczyła, że pierwszych dniach po zamknięciu sklepów wpływy ze sprzedaży internetowej rosły trzycyfrowo. Natomiast potem ta dynamika zmalała.

Grupa CCC ma ponad 50 sklepów internetowych (pod markami eObuwie.pl, CCC.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi) w 15 krajach. Firma podkreśla, że jej możliwości obsługi sprzedaży internetowej mocno zwiększyło otwarcie w styczniu br. centrum logistycznego w Zielonej Górze. Ma ono powierzchnię niemal 40 tys. m kw. i trzy poziomy składowania, jest silnie zrobotyzowane, a docelowo ma pomieścić do 5,5 mln produktów na magazynie.

Dołącz do dyskusji: CCC przyspiesza start e-commerce na Węgrzech i w Austrii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl