Canal+ Polska ze spadkiem zysku. TVN Media dostał mniej
W ub.r. Canal+ Polska przy nieznacznym wzroście przychodów zarobił na czysto 22 mln zł mniej niż przed rokiem. Zmalała też dywidenda dla akcjonariuszy, m.in. TVN Media.
Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Canal+ Polska, od kilku lat obejmującej też dystrybutora filmowego Kino Świat, w którym firma ma 86 proc. udziałów, w ub.r. wyniosły 2,55 mld zł, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej (w tabelach przy tekście wszystkie kwoty są w tys. zł).
Wpływy od klientów, czyli abonentów Platformy Canal+ i jej usługi streamingowej Canal+ online, minimalnie zmalały - z 1,911 do 1,906 mld zł. Z kolei sprzedaż praw programowych i dystrybucja filmów przyniosły w ub.r. 452,58 mln zł, wobec 447,79 mln zł rok wcześniej.
Zaś przychody określone jako pozostałe( głównie z reklam i sponsoringu, dostawy pojemności satelitarnej i innych usług technicznych, a także kar i odszkodowań) poszły w górę ze 152,74 do 167,04 mln zł. Przy czym wpływy od TVN Media, brokera reklamowego stacji Canal+ Polska, spadły z 93,68 do 86,27 mln zł.
Dystrybucja filmowa, za którą odpowiada głównie Kino Świat, w ub.r. przyniosła 147,56 mln zł przychodów i 28,14 mln zł zysku, wobec 154,59 mln zł wpływów i 20,43 mln zł zysku rok wcześniej.
Mniej na marketing, więcej na pensje w Canal+
Koszty działalności grupy Canal+ Polska zwiększyły się o 1,2 proc. - z 2,18 do 2,21 mld zł, z czego koszty emisji kanałów telewizyjnych - z 1,39 do 1,42 mld zł.
W górę poszły też wydatki na wynagrodzenia (ze 146,24 do 166,49 mln zł) oraz dystrybucję (ze 142,19 do 146,2 mln zł), mimo spadku liczby pracowników z 958 do 915. Łączne zarobki członków zarządu spółki zwiększyły się z 9,75 do 10,94 mln zł.
Z kolei koszty amortyzacji zmalały z 221,34 do 212,87 mln zł, usług obcych - ze 148,69 do 136,34 mln zł, usług marketingowych - z 74,39 do 70,04 mln zł, a wynik operacyjny z różnic kursów walut poszedł w górę z -3,13 do 7,37 mln zł. Koszty wobec grupy TVN (głównie za emisję stacji tv, licencje do treści i usługi reklamowe) poszły w górę z 238,39 do 259,21 mln zł, a wobec Grupy Canal+ - z 89,29 do 120,44 mln zł.
Pozostałe przychody operacyjne grupy Canal+ Polska zmalały z 43,3 do 32,85 mln zł (wartość rozwiązanych rezerw na roszczenia skurczyła się z 7,02 mln do 576 tys. zł), a pozostałe koszty operacyjne - z 10,72 do 2,5 mln zł (odpisy dotyczące utraty wartości aktywów trwałych poszły w dół z 9,52 mln do 769 tys. zł).
Natomiast wpływy finansowe (głównie z odsetek) zmniejszyły się z 43,3 do 32,85 mln zł, a koszty finansowe wydatki finansowe wzrosły z 18,73 do 21,39 mln zł.
W dół zysk i dywidenda
Zyskowność firmy zmalała: na poziomie operacyjnym z 335,72 do 324,58 mln zł, a w ujęciu netto - z 296,07 do 273,43 mln zł.
Jednostkowo Canal+ Polska przy wzroście przychodów sprzedażowych z 2,41 do 2,42 mld zł zanotował spadek zysku operacyjnego z 311,36 do 293,43 mln zł i zysku netto z 273,53 do 249,12 mln zł.
Akcjonariusze z zeszłorocznego zysku postanowili wypłacić sobie 205,07 mln zł, a 44,05 mln zł przeznaczyć na kapitał rezerwowy. Dywidendę przekazano w zeszły czwartek: Grupa Canal+ dostała 104,59 mln zł, TVN Media - 65,62 mln zł, a Liberty Global - 34,86 mln zł.
Przed rokiem dywidenda wyniosła 222,05 mln zł, a 51,48 mln zł z zysku zasiliło kapitał rezerwowy.
Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska ze spadkiem zysku. TVN Media dostał mniej