SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ Polska ze spadkiem zysku. TVN Media dostał mniej

W ub.r. Canal+ Polska przy nieznacznym wzroście przychodów zarobił na czysto 22 mln zł mniej niż przed rokiem. Zmalała też dywidenda dla akcjonariuszy, m.in. TVN Media.

Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Canal+ Polska, od kilku lat obejmującej też dystrybutora filmowego Kino Świat, w którym firma ma 86 proc. udziałów, w ub.r. wyniosły 2,55 mld zł, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej (w tabelach przy tekście wszystkie kwoty są w tys. zł).

Wpływy od klientów, czyli abonentów Platformy Canal+ i jej usługi streamingowej Canal+ online, minimalnie zmalały - z 1,911 do 1,906 mld zł. Z kolei sprzedaż praw programowych i dystrybucja filmów przyniosły w ub.r. 452,58 mln zł, wobec 447,79 mln zł rok wcześniej.

Zaś przychody określone jako pozostałe( głównie z reklam i sponsoringu, dostawy pojemności satelitarnej i innych usług technicznych, a także kar i odszkodowań) poszły w górę ze 152,74 do 167,04 mln zł. Przy czym wpływy od TVN Media, brokera reklamowego stacji Canal+ Polska, spadły z 93,68 do 86,27 mln zł.

Dystrybucja filmowa, za którą odpowiada głównie Kino Świat, w ub.r. przyniosła 147,56 mln zł przychodów i 28,14 mln zł zysku, wobec 154,59 mln zł wpływów i 20,43 mln zł zysku rok wcześniej.

Mniej na marketing, więcej na pensje w Canal+

Koszty działalności grupy Canal+ Polska zwiększyły się o 1,2 proc. - z 2,18 do 2,21 mld zł, z czego koszty emisji kanałów telewizyjnych - z 1,39 do 1,42 mld zł.

W górę poszły też wydatki na wynagrodzenia (ze 146,24 do 166,49 mln zł) oraz dystrybucję (ze 142,19 do 146,2 mln zł), mimo spadku liczby pracowników z 958 do 915. Łączne zarobki członków zarządu spółki zwiększyły się z 9,75 do 10,94 mln zł.

Z kolei koszty amortyzacji zmalały z 221,34 do 212,87 mln zł, usług obcych - ze 148,69 do 136,34 mln zł, usług marketingowych - z 74,39 do 70,04 mln zł, a wynik operacyjny z różnic kursów walut poszedł w górę z -3,13 do 7,37 mln zł. Koszty wobec grupy TVN (głównie za emisję stacji tv, licencje do treści i usługi reklamowe) poszły w górę z 238,39 do 259,21 mln zł, a wobec Grupy Canal+ - z 89,29 do 120,44 mln zł.

Pozostałe przychody operacyjne grupy Canal+ Polska zmalały z 43,3 do 32,85 mln zł (wartość rozwiązanych rezerw na roszczenia skurczyła się z 7,02 mln do 576 tys. zł), a pozostałe koszty operacyjne - z 10,72 do 2,5 mln zł (odpisy dotyczące utraty wartości aktywów trwałych poszły w dół z 9,52 mln do 769 tys. zł).

Natomiast wpływy finansowe (głównie z odsetek) zmniejszyły się z 43,3 do 32,85 mln zł, a koszty finansowe wydatki finansowe wzrosły z 18,73 do 21,39 mln zł.

W dół zysk i dywidenda

Zyskowność firmy zmalała: na poziomie operacyjnym z 335,72 do 324,58 mln zł, a w ujęciu netto - z 296,07 do 273,43 mln zł.

Jednostkowo Canal+ Polska przy wzroście przychodów sprzedażowych z 2,41 do 2,42 mld zł zanotował spadek zysku operacyjnego z 311,36 do 293,43 mln zł i zysku netto z 273,53 do 249,12 mln zł.

Akcjonariusze z zeszłorocznego zysku postanowili wypłacić sobie 205,07 mln zł, a 44,05 mln zł przeznaczyć na kapitał rezerwowy. Dywidendę przekazano w zeszły czwartek: Grupa Canal+ dostała 104,59 mln zł, TVN Media - 65,62 mln zł, a Liberty Global - 34,86 mln zł.

Przed rokiem dywidenda wyniosła 222,05 mln zł, a 51,48 mln zł z zysku zasiliło kapitał rezerwowy.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska ze spadkiem zysku. TVN Media dostał mniej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kabaret
Janusze abonujący Canal+ najpierw otwierały szampany z powodu pozyskania praw do Ligi Mistrzów przez tego nadawcę, a potem uskuteczniły ścianę płaczu, gdy się okazało, że Liga Mistrzów będzie ich kosztować śmieszne 20zł miesięcznie.
odpowiedź
User
1111
Spadek przychodów to nie problem zaraz swoim klientom podniosą abonament, ale dodadzą jakieś bezwartościowe kanały i nawalą reklam bo od reklam głowa nie boli.
odpowiedź
User
Manuel
Czy już zaczęło się odliczanie do odlotu Edyty?
odpowiedź