Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.
Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.
W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.
W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
kwiecień | 1 043 802 | 6 034 789 | 165 275 | 0:09:30 | 4,05% |
maj | 1 048 649 | 6 163 132 | 177 496 | 0:10:09 | 4,16% |
czerwiec | 1 089 628 | 6 947 089 | 195 252 | 0:10:45 | 4,27% |
lipiec | 1 333 563 | 12 921 016 | 291 656 | 0:13:07 | 5,29% |
sierpień | 1 267 958 | 13 439 450 | 316 837 | 0:15:00 | 5,14% |
wrzesień | 1 520 706 | 15 695 451 | 347 039 | 0:13:42 | 6,00% |
październik | 1 528 077 | 15 057 773 | 331 473 | 0:13:01 | 5,86% |
listopad | 1 987 916 | 17 773 346 | 405 082 | 0:12:14 | 7,49% |
Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
maj | 1 943 009 | 5 575 000 | 67 353 | 0:02:05 | 7,70% |
czerwiec | 1 700 963 | 7 147 245 | 57 936 | 0:02:03 | 6,67% |
lipiec | 2 152 685 | 8 954 725 | 60 657 | 0:01:41 | 8,54% |
sierpień | 2 489 465 | 8 824 485 | 77 819 | 0:01:53 | 10,10% |
wrzesień | 2 103 986 | 7 602 439 | 64 791 | 0:01:51 | 8,30% |
październik | 2 527 781 | 8 762 038 | 89 004 | 0:02:07 | 9,69% |
listopad | 2 758 113 | 11 732 832 | 111 126 | 0:02:25 | 10,40% |
Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.
Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
marzec | 499 584 | 2 378 780 | 75 387 | 0:09:03 | 2,28% |
kwiecień | 809 082 | 4 110 244 | 125 382 | 0:09:18 | 3,14% |
maj | 859 371 | 4 217 736 | 132 087 | 0:09:13 | 3,41% |
czerwiec | 875 704 | 4 856 519 | 147 732 | 0:10:07 | 3,43% |
lipiec | 1 036 809 | 8 856 156 | 210 377 | 0:12:10 | 4,11% |
sierpień | 1 034 242 | 9 509 720 | 230 701 | 0:13:23 | 4,19% |
wrzesień | 1 112 564 | 11 064 522 | 251 582 | 0:13:34 | 4,39% |
październik | 1 084 660 | 10 076 880 | 231 747 | 0:12:49 | 4,16% |
listopad | 1 290 414 | 11 458 018 | 271 971 | 0:12:39 | 4,86% |
Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.
Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
maj | 1 471 086 | 4 190 736 | 57 261 | 0:02:20 | 5,83% |
czerwiec | 1 230 957 | 5 180 341 | 37 949 | 0:01:51 | 4,83% |
lipiec | 1 543 521 | 6 859 508 | 40 445 | 0:01:34 | 6,12% |
sierpień | 1 802 829 | 5 759 177 | 46 938 | 0:01:34 | 7,31% |
wrzesień | 1 603 717 | 5 422 503 | 41 878 | 0:01:34 | 6,33% |
październik | 1 882 603 | 5 741 967 | 54 722 | 0:01:45 | 7,22% |
listopad | 1 944 529 | 8 189 033 | 71 254 | 0:02:12 | 7,33% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
A next to coś lepszego? BI i Next to pudelki biznesowe - niesłychana miernota. Odnotowują odwiedziny tylko ze stron głównych Onetu i gazety.pl, kiedy mocno podrasują tytuły i dadzą sensacyjne zdjęcia.
Pewnie za jakiś czas wywalą naczelnego i połowę redakcji i zaczną od nowa budować.