Dlaczego Burda sprzedaje wydawnictwo książkowe?
Spółka Burda Media Polska prowadzi z kilku podmiotami rozmowy w sprawie sprzedaży wydającego książki Wydawnictwa Słownego. - To biznes, który znajduje się poza naszą aktualną strategią - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska.
W zeszłym roku Burda zdecydowała na zamknięcie ponad 20 magazynów drukowanych, m.in. z segmentu poradnikowego, kulinarnego, real life stories czy ogrodniczego. Pozostało jej sześć magazynów, których marki są mocno wspierane przez witryny internetowe i inne działania w digitalu, w portfolio jest też kilkanaście innych serwisów internetowych i e-sklep Cockolita. Biznes książkowy przestał pasować do tego portfolio.
- Wydawnictwo Słowne ma podpisane umowy licencyjne z autorami, poszczególne pozycje są dalej w sprzedaży, ale nie wprowadzamy aktywnie nowych tytułów – mówi Klepacki. - Rozmowy na temat sprzedaży spółki trwają. Chcemy znaleźć kupca, który jest już obecny na rynku wydawniczym. Zajmie nam to jeszcze chwilę – dodaje.
Wydawnictwo Słowne nazywało się Burda Książki
Wydawnictwo Słowne działa od ponad 20 lat. Do kwietnia 2021 r. funkcjonowało pod nazwą Burda Książki. Tłumaczono wówczas, że rebranding związany był „z wdrożeniem nowej strategii rozwoju, która polega na poszerzeniu naszego portfolio, m.in. o literaturę faktu i literaturę dla dzieci”. Było to jeszcze przed przejęciem przez Burdę wydawnictwa Edipresse Polska i zmianą strategii wydawnictwa.
W portfolio wydawnictwa znajdują się też literatura obyczajowa, kryminały, thrillery, literatura podróżnicza, biografie znanych postaci ze świata mediów, sztuki, sportu, poradniki.
W 2021 r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Dlaczego Burda sprzedaje wydawnictwo książkowe?
Zatem oświeć nas w czym rzecz.