Bruce Willis dzięki deepfake'owi zagrał w rosyjskiej reklamie bez obecności na planie
Gwiazdor Hollywood Bruce Willis dzięki technologii deepfake "zagrał" w spocie reklamowym rosyjskiej sieci komórkowej MegaFon.
Bruce Willis “wystąpił” w rosyjskiej reklamie obok aktora Azamata Musagalieva. Amerykański aktor nie pojawił się jednak na planie - "jego" ujęcia odegrał inny aktor. Twarz Willis została wstawiona do spotu dzięki technologii deepfake. Przedsięwzięcie odbyło się za zgodą gwiazdy Hollywood.
- Nasz zespół przeprowadził rozmowy z Bruce’em Willisem. To był ryzykowny pomysł, ale co zaskakujące nasza rozmowa na temat współpracy była krótka i owocna. Powiedzieliśmy mu o MegaFon i idei, która stała za tym projektem. Aktor zainteresował się naszym brandem i produkcją - powiedział przedstawiciel MegaFon.
Reklamowy deepfake z Bruce’em Willisem
Eksperci z rosyjskiego rynku reklamowego, zapytani przez dziennik "Vedomosti", oszacowali, że gaża Willisa za ten projekt mogła wynieść od 1 do 2 mln dolarów.
Konwencja spotu nawiązuje do licznych filmów akcji, w których grał w swojej karierze Willis. Reklama promuje taryfę "Po pierwsze rodzina", w ramach której oferowane są darmowe połączenia do członków rodziny.
- Wizerunek postaci [Willisa] został stworzony za pomocą technologii generowania twarzy, która opiera się na algorytmach sieci neuronowych. Aby go przygotować, inżynierowie ze studia Deepcake wyselekcjonowali dużą liczbę zdjęć i filmów z udziałem gwiazdy. Mieli 34 tysiące ujęć, które zostały wykorzystane przez sieć neuronową do stworzenia wizerunku postaci Bruce'a Willisa" - wyjaśnia Vasili Bolshakov, dyrektor marki i komunikacji marketingowej w MegaFon.
Co to jest deepfake?
Deepfake to filmy (z ang. od deep learning - głębokie uczenie i fake - fałszywki), które powstały za pomocą obróbki dźwięku i obrazu i służy do stworzenia nierealistycznych nagrań wideo. Oznacza to, że możemy dowolną osobę przedstawić jako inną, zmienić wypowiadane przez nią słowa czy miejsce w którym się znajduje.
Materiały deepfake są tak realistyczne, że często praktycznie niemożliwe jest odróżnienie ich od prawdziwych sytuacji i postaci. Algorytm uczenia maszynowego może wykorzystać np. wizerunek znanych osób czy słowa, które wypowiedziały w innym kontekście.
Dołącz do dyskusji: Bruce Willis dzięki deepfake'owi zagrał w rosyjskiej reklamie bez obecności na planie
i co z tego? Bez jego zgody i tak nie można skorzystać z jego facjaty.