Bottega Veneta przejęła Wielki Mur Chiński
Bottega Veneta, włoski dom mody "przejął" na kilka dni Wielki Chiński Mur i umieściła na nim - z okazji chińskiego Nowego Roku - swoje logo oraz życzenia w języku chińskim.
Na cześć chińskiego Nowego Roku marka Bottega Veneta "przejęła" Wielki Mur Chiński. Można na nim zobaczyć nie tylko nazwę i logo Bottega Veneta, ale także znaki 新春快乐, co oznacza Szczęśliwego Nowego Roku.
Instalacja została wykonana w charakterystycznej dla Bottega Veneta zieleni, a także w mandarynkowym odcieniu pomarańczy, który marka wybrała, ponieważ jest symbolem szczęścia w Chinach.
Dodatkowo należąca do Keringa marka zobowiązała się do przekazania darowizny na rzecz przełęczy Shanhai, jednej z głównych przełęczy na Wielkim Murze Chińskim i jego najbardziej wysuniętej na wschód twierdzy. Prowadzi również kampanię chińskiego Nowego Roku, w której dominuje ten sam odcień mandarynki, co na instalacji na Wielkim Murze.
Przejęcie to najnowszy przykład eksperymentalnego podejścia Bottega Veneta do marketingu. W ciągu ostatniego roku marka inwestowała w przyciągające wzrok reklamy poza domem, jak np. te zlokalizowane na dachach w pobliżu lotniska LAX w Los Angeles, aby pasażerowie mogli je zobaczyć podczas startu i lądowania w mieście.
Jednocześnie Bottega Veneta porzuciła popularnie dziś stosowane narzędzia marketingowe, dezaktywując w zeszłym roku swoje konta na Instagramie, Facebooku, Weibo i Twitterze. W lutym 2021 r. dyrektor naczelny Kering, François-Henri Pinault, powiedział, że decyzja miała na celu umożliwienie użytkownikom mediów społecznościowych kierowania rozmową wokół marki, a nie samej marki.
- [Bottega Veneta] nie znika z sieci społecznościowych – powiedział podczas rozmów z analitykami o zarobkach. - Po prostu używa ich inaczej.
Dołącz do dyskusji: Bottega Veneta przejęła Wielki Mur Chiński