SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Borys Szyc i Michał Żebrowski reklamują McDonald’s. "Smacznie zrobione, marka zyska na znanych twarzach"

Eksperci zajmujący się kreacjami reklamowymi w większości chwalą nową reklamę McDonald's, w której burgery Maestro promują aktorzy Borys Szyc i Michał Żebrowski. Podkreślają przy tym dowcipny koncept i dobry dobór znanych twarzy, co przełoży się na korzyści wizerunkowe dla marki. 

W rozpoczętej w tym tygodniu kampanii burgerów Maestro McDonlad's Borys Szyc opowiada, że Michał Żebrowski zamawiał zawsze burgery z innej sieci gastronomicznej. Żeby przekonać go do marki, Szyc włożył burgera Maestro do opakowania z innej firmy, a niewiedzący o tym Żebrowski pochwalił smak burgera. W zamian musiał spełnić życzenie Szyca - recytować mu fragment „Pana Tadeusza”.

To kolejna odsłona kampanii reklamowej, w której McDonald's Polska reklamuje burgery Maestro. W lutym br. kanapki promował 6-minutowy film z udziałem Tomasza Karolaka i Katarzyny Zielińskiej. Aktor zabrał koleżankę na burgera, ale ta nie spodziewała się, gdzie. Cały materiał utrzymano w konwencji tzw. pranka, czyli "wkręcenia" osoby w zabawną i niespodziewaną dla niej sytuację

Przyszedł czas na znane twarze

Eksperci z branży reklamowej chwalą reklamę McDonald's z Borysem Szycem i Michałem Żebrowskim. - Reklamy McDonalds trzymają wysoki poziom kreatywny od zawsze - uważa Rafał Baran, szef agencji reklamowej FCBBridge2Fun. Jego zdaniem angaż znanych nazwisk do kampanii "zawsze wyróżnia komunikat, a jeśli są to wybitni aktorzy to dodatkowo wpływają swoją grą i osobowością na jakość kreacji".

- Myślę, że McDonald's robił już komunikacyjnie bardzo różnorodne rzeczy korzystał z różnorodnych narzędzi komunikacji, od testimoniali, emocjonalnych filmów wizerunkowych, filmowanych aktywacji, eksperymentów społecznych, więc przyszedł czas na znane twarze. Szczególnie, że produkty McDonald's są pod presją „slow food" i rzemieślniczych produktów. Więc produkty McDonald's wymagają poparcia autorytetów. Znam pragmatyczne podejście Szymona Gutkowskiego od lat i On wie, że jak nic nie działa, to zadziałają celebryci - komplementuje szefa DDB Rafał Baran.

Smacznie zrobione

Kreację z Borysem Szycem i Michałem Żebrowskim chwali także Paweł Merecz, dyrektor kreatywny Publicis Worldwide Polska.

- Smacznie to jest zrobione - treściwe i dobrze doprawione. Dobre poprowadzenie dobrych aktorów zbiegło się z dobrą narracją i dobrą robotą operatorską i montażową. To że sam pomysł jest mega prosty – zakład, „wkrętka”, appreciation shot, rozwiązanie – dzięki czujnej dramaturgii nie razi, a cieszy, nie ma tu interpretacyjnej zagwozdki. Ten spot sam jest jak burger: bez obciążenia nadmiernymi oczekiwaniami, mamy prostą satysfakcję z delektowania się prostym zestawem dobrze skomponowanych prostych składników. Lekkie, bezpretensjonalne - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Merecz.

W ocenie szefa kreacji Publicis, w spocie Szyc jawi się jako "sympatyczny wkręcacz z wąsem", a Żebrowski jako "przystojniak, któremu bezceremonialnie, ale i bezpretensjonalnie przytarto nosa". Taki scenariusz sprawia, że "koledzy-aktorzy dobrze wpasowali się w archetypiczną sytuację kumpelskiego spożywania burgera". - Wydaje się, że tym razem okazję do maksymalnego wykorzystania atutu, jakim jest znana postać z bagażem skojarzeń, nie została zmarnowana. Scenariusz korzysta bowiem z tego bagażu, a reżyser z umiejętności aktorskich. Myślę, że wielu widzów doceni to, mówiąc: I’m lovin’ it! - uważa Paweł Merecz.

Ekspert uważa, że reklamę należy docenić za trafność insightu oraz wartość rozrywkową, co pozytywnie przełoży się na rozpoznawalność marki i pozytywne z nią skojarzenia. - Teraz, gdy komuś zaświta pomysł zamówienia do domu burgerów (a tak już za chwilę ponownie będziemy obcować z restauracjami), zaświta nam też od razu ten Szyc z Żebrowskim z macburgerami w dłoniach, i to zaświta miło i sympatycznie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl dyrektor kreatywny Publicis Worldwide Polska.

W pozytywnym tonie o reklamie Maestro z Szycem i Żebrowskim wypowiada się również Magdalena Marek, senior digital creative manager z Havas Warsaw.

- Nową odsłonę kampanii burgerów Maestro można podsumować jednym z moich ulubionych cytatów klientów: „zróbcie tak samo, ale inaczej". Ja bym do tego dodała „i lepiej!" - komentuje specjalistka. Jej zdaniem nowa kreacja jest o wiele bardziej udana niż ta z Tomaszem Karolakiem i Katarzyną Zielińską.

- Poprzednia kampania nie należała do najszczęśliwszych. Usilne podkreślanie autentyczności wydarzeń sprawiło, że reklama stała się wręcz zaprzeczeniem tejże prawdziwości - sądzi ekspertka Havas Warsaw.

Nowosielski: McDonald's chce tylko utrzymać starych klientów

Mocno krytycznie o kampaniach Maestro (i samej marce McDonald's) wypowiada się dla Wirtualnemedia.pl Michał Nowosielski, strateg reklamowy i właściciel agencji Bigthinkski. Zdaniem eksperta, pracująca dla McDonald's agencja DDB Warszawa wykorzystała i udoskonaliła swój własny koncept przygotowany przed laty dla marki Tyskie. - Bohaterowie, przedstawiciele różnych kultur związanych z piwem, otrzymywali piwo Tyskie i myśląc, że to ich ulubiona lokalna marka, bardzo chwalili spożywany produkt. Taki jakby blind test. Jest to jedna z najlepszych i najbardziej znanych kampanii w historii polskiej reklamy - przypomina Nowosielski.

- W kampanii McDonald's widzimy powtórkę tamtego schematu. Ale to najwyraźniej klientowi nie wystarczyło; postanowił wzbogacić koncept o celebrytów - prawdziwy kwiat polskiego aktorstwa (mówię bez ironii). Film z Szycem i Żebrowskim jest, oczywiście, znacznie lepszy, bo przynajmniej wiadomo, o co w nim chodzi. Spotu z Karolakiem i Zielińską po prostu nie rozumiem; naprawdę nie wiem, na czym miało polegać to "wkręcenie" - wylicza Michał Nowosielski.

Zdaniem naszego rozmówcy, popularnej fastfoodowej marce w kampanii Maestro  nie chodzi o przyciągnięcie nowych klientów, a o utrzymanie obecnych. - To jest - tak myślę - reklama, która ma przekonywać przekonanych, utwierdzać tych, którzy zawsze jedli i jedzą w maku, że to, co jedzą nie jest wcale gorsze od tych wszystkich hipsterskich bobiburgerów etc. - podsumowuje Nowosielski.

Za realizację nowej kampanii Maestro McDonald's odpowiada agencja DDB, za druk materiałów POS - agencja Gutenberg, za produkcja kampanii internetowej - Happy Endians. Zakupem mediów zajął się dom mediowy OMD, działania PR prowadzi agencja 24/7Communication, a moderację social media - agencja Isobar. Spoty na potrzeby akcji wyreżyserował Jan Komasa, a ich realizacją zajął się dom produkcyjny Opus Film.

Michał Żebrowski wystąpił już w kampaniach m.in. sieci telekomunikacyjnej Play i firmy energetycznej Enea. Natomiast Borys Szyc w ub.r. jako Sherlock Holmes promował Storytel, a wcześniej użyczył głosu lemurowi w spotach Cyfry+ (obecnie Platforma Canal+) i promował kosmetyki Axe.

Dołącz do dyskusji: Borys Szyc i Michał Żebrowski reklamują McDonald’s. "Smacznie zrobione, marka zyska na znanych twarzach"

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paweł
Reklamować śmieciowe żarcie -ale upadek.
odpowiedź
User
IOP
Paweł oj tam upadek kina prawie puste a żyć trzeba wykarmić rodzinę każdy "orze jak może"
odpowiedź
User
Patrzę i widzę
Żarcie śmieciowe, ale pieniądze nie śmierdzą.
odpowiedź