BoomBit z kolejnym rekordem wpływów, 29 mln pobrań gier
BoomBit wstępnie szacuje, że jego skonsolidowane przychody w maju 2021 roku wyniosły 27,95 mln zł, koszt prowizji platform sięgnął 1,67 mln zł, a koszt User Acquisition (pozyskania nowych graczy) wyniósł 17,51 mln zł - poinformowała notowana na giełdzie spółka growa w komunikacie.
Wyniki sprzedaży za maj są najwyższe w historii BoomBit. W kwietniu, kiedy spółka również ustanowiła swój rekord, przychody grupy sięgnęły 21,5 mln zł.
Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły w maju również rekordowe 8,8 mln zł (+16 proc. rdr). Łączna liczba pobrań gier grupy BoomBit była bliska 29 mln.
"Maj był kolejnym, trzecim z rzędu rekordowym miesiącem, podczas którego wyznaczyliśmy nowe historyczne poziomy naszych przychodów z gier. Rozwijaliśmy się we wszystkich liniach biznesowych. Warto dodać, że łączne przychody za 2019 r. wyniosły prawie 50 mln zł, czyli tyle, ile osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 2 miesięcy" - powiedział prezes BoomBit Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
Dodał, że efekty przynoszą intensywne prace nad kilkoma premierami, które pojawiły się na rynku od połowy marca.
Prezes BoomBit wylicza hitowe gry
"29 mln pobrań to potwierdzenie, że gry z naszego portfolio cieszą się dużą popularnością wśród graczy. Najnowsze gry w ramach naszych joint ventures, Make it Fly od Tapnice i SuperHero Race od ADC Games, mają bardzo dobre wyniki. Hunt Royale również poprawiło się względem kwietniowych wyników, a Idle Inventor zanotował obiecujący początek" - powiedział Olejarz.
Prezes zwraca uwagę, że rekordowe wyniki ostatniego miesiąca zostały osiągnięte głównie dzięki znacznemu wzrostowi gier Hyper-Casual. Make it Fly od TapNice ma już około 8 milionów pobrań, a SuperHero Race od ADC Games, który został wydany 20 maja, został pobrany już prawie 3 mln razy. Shoe Race jest nadal popularny wśród graczy (ponad 14 mln pobrań od czasu jego premiery), a gry Mid-Core również kontrybuowały do majowych wyników. Hunt Royale i Idle Inventor mają już łącznie ponad około 2 mln pobrań.
"Maj był naszym najlepszym miesiącem w historii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników, ponieważ pokazują one, że skuteczna strategia BoomBit opiera się na trzech filarach zdywersyfikowanych przychodów. Nasza główna działalność skupia się wokół gier przygotowywanych wewnętrznie, szczególnie Hyper-Casual, ale najnowsze udane tytuły uzupełniające portfolio gier Mid-Core udowadniają, że wiemy, jak wyróżniać się w innych rodzajach gier. Pozostałe dwa kluczowe obszary działalności, działalność wydawnicza i joint ventures, są konsekwentnie rozwijane i już teraz wpływają na wyniki naszej grupy" - powiedział Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit.
Zarząd BoomBit zastrzega, że są to dane wstępne, które mogą różnić się od ostatecznych. Uwzględniają one przychody oraz wydatki na User Acquisition z fazy soft launch, które zgodnie z polityką rachunkowości grupy są odnoszone na nakłady na prace rozwojowe.
Ostateczna informacja o przychodach ze sprzedaży będzie opublikowana w skonsolidowanym raporcie okresowym BoomBit.
Akcje BoomBit drożeją
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Hunt Royale, Darts Club, Archery Club, Slingshot Stunt Driving, Bike Jump oraz Shoe Race
W poniedziałek przed południem akcje BoomBit na warszawskiej giełdzie drożały o 6,1 proc. do 27,90 zł. Największymi akcjonariuszami firmy są ATM Grupa (ma walory stanowiące 29,81 proc. kapitału) i Hannibal Soares poprzez We Are One (27,76 proc.).
Dołącz do dyskusji: BoomBit z kolejnym rekordem wpływów, 29 mln pobrań gier