„Blondynka 5” wygrała z konkurencją. 4,85 mln zł z reklam
Piąty sezon „Blondynki” oglądało średnio 3,1 mln osób, o 190 tys. widzów mniej niż czwartą edycję, nadawaną rok temu. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,85 mln zł.
Średnia oglądalność piątej serii „Blondynki” wyniosła 3,10 mln widzów. Przełożyło się to na 18,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja nadawana była w okresie od 4 grudnia 2016 roku do 26 lutego 2017 roku w niedziele o godz. 20.25.
Największą popularnością cieszył się odcinek produkcji, pokazany 12 lutego br. Przyciągnął on uwagę 3,33 mln osób.
Dla porównania, czwartą edycję serialu, emitowaną w analogicznym okresie rok wcześniej oglądało średnio 3,29 mln widzów, co przełożyło się na 18,97 proc. udziału w 4+ oraz 10 proc. w 16-49. Oznacza to że produkcja straciła 190 tys. widzów.
Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Ranczo 10” śledziło 5,30 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 30,90 proc. i 22,18 proc.
TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który w tym czasie pokazywał programy kabaretowe, a jego udział ukształtował się na poziomie 11,91 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (filmy fabularne, „MasterChef Junior” i „MasterChef”; 11,26 proc.) i TVP2 (gł. filmy; 5,13 proc).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Wpływy reklamowe z piątej edycji serialu wyniosły 4,85 mln zł, podczas gdy czwarta przyniosła z reklam 6,42 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w styczniu br. wyniósł 11,56 proc.
Dołącz do dyskusji: „Blondynka 5” wygrała z konkurencją. 4,85 mln zł z reklam