SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Billboardy zachęcające do lepszego traktowania zwierząt w 22 miejscowościach

W 22 miejscowościach w Polsce pojawiły się billboardy zachęcające do podjęcia noworocznego postanowienia o rezygnacji z kupowania jaj pochodzących z chowu klatkowego w 2022 roku. Akcja jest częścią kampanii „Jak One To Znoszą?” prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

(fot. materiały prasowe) (fot. materiały prasowe)

Billboardy pojawiły się m.in. w Zakopanem, Piekarach Śląskich, Rawiczu, Łomży i Tarnowskich Górach. Aktywiści Otwartych Klatek podkreślają, że nowy rok to idealny czas na wprowadzenie lepszych dla zwierząt nawyków zakupowych i przerzucenie się na jaja z chowu alternatywnego – duże sieci handlowe, takie jak Netto, Kaufland czy Biedronka, nie będą już sprzedawać jajek „trójek” (z chowu klatkowego) w 2022 roku. Podobną decyzję podjęła sieć hurtowni Makro.

Czytaj też: Dobrosława Gogłoza dyrektor zarządzającą Pomagam.pl

„Trend wycofywania jaj klatkowych wśród firm jest widoczny już od kilku lat. W tym roku mamy jednak okazję zobaczyć, jak zobowiązania największych sieci sklepów w Polsce wchodzą w życie. Cieszymy się, że sieci te wychodzą naprzeciw oczekiwaniom świadomych konsumentów i wycofują nieetyczne jajka z oferty już teraz” – mówi Julia Pająk, specjalistka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.

Organizacja podkreśla, że jaja z chowu ściółkowego (oznaczone cyfrą „2”) są nieznacznie droższe od tych klatkowych, a zmiana warunków życia kur jest bardzo znacząca. Ptaki mają możliwość poruszania się, a większa przestrzeń zapewnia im warunki do realizacji wielu ważnych dla nich zachowań. Mogą wykonywać pełen repertuar zachowań lokomocyjnych i związanych z pielęgnacją, a ponadto wykazują więcej zachowań eksploracyjnych niż w chowie klatkowym. Dzięki zapewnieniu znacznie większej ilości ściółki – stanowiącej wzbogacenie środowiska życia kur – niż w chowie klatkowym, można obniżyć ryzyko wydziobywania piór i kanibalizmu. Jeszcze lepszą alternatywą dla kur są chów ekologiczny i wolny wybieg.

Według badania przeprowadzonego przez Biostat w maju 2021 roku blisko 80 proc. Polaków chce, aby na produktach zawierających jaja pojawiła się informacja o systemie hodowli kur. Co więcej, aż 82 proc. ankietowanych odpowiedziało, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia (Biostat, 2020). Zdecydowana większość Polaków troszczy się o los kur niosek i chce jego poprawy.

Noworoczną deklarację o niekupowaniu jaj „trójek” można podpisać na stronie: Otwarteklatki.pl/petycje/jakonetoznosza.

Dołącz do dyskusji: Billboardy zachęcające do lepszego traktowania zwierząt w 22 miejscowościach

37 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LenardDiugsXB
afrosinyaRaxitte
0 0
odpowiedź
User
cialis without a doctor prescription
cialis 20mg https://cialiswithdapoxetine.com/
0 0
odpowiedź
User
JameslintyKM
Сайт https://drevesina.net/ посвящен отделочным и строительным материалам из древесины. Виновник блога, Остахов Алексей Михайлович, инженер-строитель по образованию. Начинал свою трудовую деятельность с рабочих специальностей штукатура и плотника. Затем отучился в Политехническом институте им. Черномырдина сообразно специализации «Промышленное и гражданское строительство» в 1996-2001 г. Трудовой стаж в строительных фирмах начинал с рабочего, был бригадиром и после стал прорабом.
0 0
odpowiedź