Biedronka, Lidl, Kaufland to najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce
W 2019 roku Polacy deklarowali, że najczęściej robią zakupy w Biedronce, Lidlu i Kauflandzie - wynika z badania ankietowego aplikacji Moja Gazetka. Prawie co czwarta pytana osoba bywała w sklepie codziennie.
W ubiegłym roku ponad połowa Polaków (57,5 proc.) zakupy robiła kilka razy w tygodniu. Prawie co czwarty badany (23,4 proc.) robił je codziennie. 17,5 proc. ankietowanych na zakupy chodziła tylko kilka razy w miesiącu.
Biedronka deklasuje inne sieci
Zdecydowanym liderem w kategorii najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce jest portugalska Biedronka. W 2019 roku odwiedziło ją 94,4 proc. badanych. Z oferty Lidla korzysta 82,7 proc. badanych. Podium ze znacznie niższym wynikiem (50,3 proc.) zamyka Kaufland. Dalej w zestawieniu znajdziemy m.in. Auchan, Carrefour, Żabkę i Netto.
IKEA, Rossmann, Pepco, Media Expert - ulubione sieci Polaków w swoich kategoriach
W kategorii dom i ogród badani niemal równie często robią zakupy w Castoramie (56,2 proc.), Leroy Merlin (52,6 proc.) oraz Jysk (51,8 proc.). Na dalszych pozycjach plasują się m.in. Obi, Bricomarché, Mrówka i Jula.
Spośród drogerii zdecydowanym liderem jest Rossmann (94,1 proc. wskazań). Niemiecka sieć wyprzedza Hebe (43,3 proc.) i drogerie Natura (30,4 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się m.in. Avon, Super-Pharm oraz Oriflame.
W kategorii meble miejsce pierwsze zajmuje szwedzka IKEA (64,2 proc. badanych robiło tam w ubiegłym roku zakupy). Dalsze miejsca zajmują Black Red White, Agata, Bodzio i Abra.
W kategorii moda i tekstylia niekwestionowanym liderem jest dyskontowa sieć Pepco — zakupy w sklepach tej sieci deklaruje 90,6 proc. respondentów. 48,4 proc. zaopatruje się w sieci KIK, a 27,9 proc. w Textil Market. Na kolejnych miejscach można zobaczyć m.in Bonprix i Takko.
Ulubionym sklepem Polaków w kategorii elektronika jest Media Expert, w którym kupuje 73,9 proc. zapytanych osób. Niemal równie chętnie odwiedzają oni RTV Euro AGD — 69,1 proc.. 56,8 proc. natomiast wybiera Media Markt. Popularnością cieszą się też m.in. Neonet, MyCenter i Max Elektro.
Przedstawione w raporcie dane pochodzą z badania ankietowego (próba 1800) oraz z analizy danych dot. ruchu w aplikacji Moja Gazetka (próba 855 tys. osób). W badaniu wzięło udział 1726 osób. 24 proc. z nich to mężczyźni, 76 proc. - kobiety. Większość z nich do dorośli i młodzi dorośli - 64,6 proc. to osoby w wieku 25-44 lat. Najmniej użytkowników aplikacji - 13,9 proc. – to mieszkańcy miast o zaludnieniu w przedziale 50-100 tys. Najwięcej to mieszkańcy miejscowości do 10 tys. mieszkańców – 27,3 proc. 9,6 proc. badanych deklaruje, że są przedsiębiorcami.
Dołącz do dyskusji: Biedronka, Lidl, Kaufland to najpopularniejsze sieci handlowe w Polsce