Bayer konsoliduje globalny budżet mediowy w MediaCom
Firma farmaceutyczna Bayer zakończyła wielomiesięczny przetarg na globalną obsługę mediową. Zdecydowała się skonsolidować ją w jednej agencji - MediaCom (GroupM/WPP). Oznacza to koniec współpracy z PHD i Dentsu.
Po formalnym przetargu, trwającym od czerwca br. firma farmaceutyczna Bayer skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w MediaCom (GroupM). Budżet ten szacowany jest na ok. 800 mln dolarów rocznie.
MediaCom wcześniej współpracował z Bayerem na 65 rynkach. W Niemczech i Rosji firma mediowo obsługiwana była przez PHD (Omnicom), a w Chinach - przez Dentsu.
Teraz MediaCom zajmie się obsługą marketera także na tych trzech rynkach.
Oprócz planowania i zakupu mediów tradycyjnych i cyfrowych, agencja zajmie się też szerszą strategią marketingową firmy Bayer, wykorzystując firmę konsultingową w zakresie analityki danych Choreograph, jednostkę WPP utworzoną na początku tego roku poprzez połączenie specjalistycznych jednostek danych w GroupM i Wunderman.
Agencja będzie również wspierać bieżące zaangażowanie firmy Bayer w projekt „Media dla dobra”, które rozwija inicjatywy i przywództwo w przestrzeniach DE&I, zrównoważonego rozwoju i komunikacji marki.
Firma stwierdziła, że konsolidacja globalnego biznesu zapewni „ulepszone udostępnianie najlepszych praktyk, prostsze sposoby pracy, a także spójność podejścia, lepsze dane i raportowanie”.
Obsługę firmy Bayer w MediaCom nadzorować będzie Costin Mihaila, global client president w MediaCom i szef teamu bayer w WPP.
Współpraca obu firm na nowych warunkach rozpocznie się od stycznia 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: Bayer konsoliduje globalny budżet mediowy w MediaCom