Bauer zamyka męskie magazyny „FHM” i „Zoo”, powodem coraz słabsza sprzedaż
Wydawnictwo Bauer Media zapowiedziało, że z początkiem 2016 z rynku znikną drukowane wydania magazynów „FHM” oraz „Zoo” oraz ich strony internetowe. Oba tytuły szybko tracą czytelników, a wydania cyfrowe nie rekompensują tych spadków.
Redakcje „FHM” i „Zoo” poinformowały w oddzielnych komunikatach o planowanych na początek 2016 r. zamknięciach obu tytułów dziękując czytelnikom za wieloletnie wsparcie. Wycofanie obu tytułów z rynku potwierdził też oficjalnie ich wydawca, Bauer Media.
Pierwsze wydanie „FHM” pojawiło się w sprzedaży w 1985 r. pod dłuższą nazwą „For Him Magazine”, która została skrócona w 1994 r. Magazyn, którego lokalne edycje są wydawane w kilkunastu krajach, w okresie największej popularności w 2000 r. notował sprzedaż sięgającą 700 tys. egz. miesięcznie. Obecnie jednak spadł ona do mniej niż 67 tys. egz. i jest niższa o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2014.
Tygodnik „Zoo” swoje najlepsze lata popularności wśród czytelników także ma za sobą. Wydawany od 2004 r. tytuł w najlepszym dla siebie 2005 r. sprzedawał 260 tys. egz. każdego numeru. Obecnie, po spadku rok do roku o 12 proc., sprzedaż wynosi ok. 24 tys. egz.
Oba magazyny posiadają swoje serwisy internetowe, które według Bauera mają miesięczny zasięg ok. 5 mln odbiorców. Jednak przychody czerpane z reklam internetowych nie są w stanie zrekompensować strat w segmencie drukowanym.
Z informacji podanych przez Bauera wynika, że nie zapadły jeszcze decyzje co do dalszej przyszłości obu zespołów tworzących „FHM” i „Zoo”. Być może pracownicy ci pozostaną w strukturach wydawnictwa.
Planowana likwidacja dwóch magazynów Bauer Media jest potwierdzeniem kryzysu na rynku prasy dla mężczyzn. W 2014 r. zamknięty został magazyn „Nuts”, natomiast „Playboy” - sztandarowy tytuł w segmencie w październiku br. ogłosił zmianę profilu: rezygnację z publikowania zdjęć nagich modelek i zastąpienie ich wysokiej jakości materiałami dziennikarskimi.
W Polsce najbardziej poczytnym magazynem dla mężczyzn jest „Men’s Health” (Motor-Presse Polska), którego średnia sprzedaż w sierpniu br. wynosiła 50 124 egz.
Dołącz do dyskusji: Bauer zamyka męskie magazyny „FHM” i „Zoo”, powodem coraz słabsza sprzedaż