SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bauer Media wycofuje drukowaną wersję młodzieżowego magazynu „Dolly”

Koncern Bauer Media zdecydował, że wydawany przez niego w Australii i Nowej Zelandii magazyn „Dolly” adresowany do nastolatek przestanie się ukazywać w wersji drukowanej, pozostanie jedynie związany z tym tytułem serwis internetowy. Powodem decyzji jest gwałtowanie spadająca sprzedaż magazynu wydawanego od 45 lat.

Miesięcznik „Dolly” zadebiutował na rynku australijskim i nowozelandzkim w 1971 r. Grupą docelową tytułu były dziewczęta w wieku 13-17 lat, które na łamach mogły znaleźć nowości ze świata gwiazd czy porady dotyczące zdrowia i urody.

W ostatnich latach sprzedaż „Dolly” systematycznie spadała, tytuł z czasem z miesięcznika stał się dwumiesięcznikiem. W okresie od stycznia do czerwca br. nakład magazynu nieznacznie przekraczał 30 tys. egzemplarzy, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. wynosił z górą 90 tys.

W tej sytuacji koncern Bauer Media, wydawca „Dolly” zdecydował, że numer dwumiesięcznika który ukaże się na początku grudnia br. będzie ostatnim drukowanym wydaniem magazynu.

Bauer zaznacza w komunikacie, że marka „Dolly” nie zniknie z mediów pomimo braku drukowanej wersji. Tytuł będzie dostępny w postaci serwisu internetowego.

- Dzisiaj czytelniczki „Dolly” korzystają głównie z internetu i stamtąd czerpią większość treści - zaznaczył w komunikacie Nick Chan, CEO Bauer Media. - Dlatego jesteśmy przekonani że przenosząc tytuł wyłącznie do przestrzeni cyfrowej zyskamy jeszcze większe zaangażowanie naszych odbiorców wokół marki znanej od lat na medialnym rynku.

Dołącz do dyskusji: Bauer Media wycofuje drukowaną wersję młodzieżowego magazynu „Dolly”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl