Michał Żebrowski i Vito Bambino reklamują Play, Barbara Kurdej-Szatan w spocie o finale WOŚP
W nowych reklamach Play występują aktor Michał Żebrowski (promuje abonament dla firm) i piosenkarz Vito Bambino (reklamuje Play na Kartę). W obu nie występuje Barbara Kurdej-Szatan, która pojawiła się natomiast, razem z innymi bohaterami reklam Play i Jerzym Owsiakiem, w spocie dotyczącym finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
W spocie oferty abonamentowej Play dla firm Michał Żebrowski wspólnie z pracownikiem salonu sprzedażowego sieci, granym przez Macieja Łagodzińskiego, opisują tę ofertę klientowi, który decyduje się ją kupić dla całej swojej firmy.
Reklama podkreśla, że w taryfie abonamentowej L za 25 zł miesięcznie (po uwzględnieniu 15 zł rabatu za e-fakturę i zgody marketingowe) klient dla każdego drugiego i kolejnego numeru oprócz nielimitowanych rozmów, SMS-ów i MMS-ów do wszystkich sieci otrzymuje 150 GB miesięcznego pakietu internetowego.
W dwóch wersjach spotu prezentowane są też dostępne w tej ofercie smartfony Samsung Galaxy S21 FE i Xiaomi 11T (oba obsługują sieć 5G).
Michał Żebrowski wcześniej wystąpił już w kilku reklamach ofert biznesowych Play, pierwszy raz wiosną 2013 roku wspólnie z Krzysztofem Hołowczycem. Od półtora roku gra też, razem z Borysem Szycem, w spotach sieci gastronomicznej McDonald's, w nowym spocie kąpie się w przeręblu.
Z kolei Vito Bambino w spocie Play na Kartę wykonuje fragment swojego przeboju „Nudy”. Reklama podkreśla, że klient po aktywowaniu startera Play na Kartę otrzymuje 100 GB pakietu internetowego, a po kupieniu pakietu za 35 zł - kolejne 100 GB.
Vito Bambino to kolejny piosenkarz promujący Play na Kartę. Wcześniej w kampaniach oferty wystąpili m.in. Sarsa, Dawid Kwiatkowski, Ania Dąbrowska i Kamil Bednarek.
Barbara Kurdej-Szatan tylko w spocie Play o finale WOŚP
Spot Play dla firm z Michałem Żebrowskim to kolejna reklama sieci rozgrywająca się w salonie sprzedażowym, w której występuje tylko Maciej Łagodziński, nie ma natomiast Barbary Kurdej-Szatan. Aktorka nie pojawiła się także w kampanii poświątecznych obniżek cen smartfonów, w której główną gwiazdą była Anna Mucha.
Natomiast Barbara Kurdej-Szatan występuje w spocie Play dotyczącym tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z którą telekom współpracuje od dekady. W reklamie do wspierania WOŚP poprzez aktywności w aplikacja Play24 zachęcają także Jerzy Owsiak oraz dwoje innych aktorów z reklam Play: Maciej Łagodziński i Hubert Sycz, który od jesieni ub.r. gra w spotach promujących usługi domowe telekomu, m.in. Play Now TV i internet stacjonarny.
Jako klienci Play mogą wspierać WOŚP? Operator informuje, że za każdą transakcję w Play24 (doładowanie konta, opłacenie faktury) przekaże wsparcie na cel tegorocznego finału.
Play zdystansował się od Barbary Kurdej-Szatan po jej wpisie o Straży Granicznej
Wątpliwości co do dalszych występów Barbary Kurdej-Szatan w reklamach Play pojawiły się po tym, jak aktorka na początku listopada wulgarnie skrytykowała na Instagramie działania funkcjonariuszy Straży Granicznej wobec uchodźców przy granicy polsko-białoruskiej.
Na Kurdej-Szatan spadła lawina krytyki, a prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zapowiedział, że aktorka nie będzie dalej występowała w serialu „M jak miłość”. W mediach społecznościowych za jej wpis krytykowano też Play, niektórzy użytkownicy deklarowali, że przeniosą się do innych sieci.
Telekom odniósł się do sprawy kilka dni po wpisie bohaterki swoich reklam. - Widzimy, jak duże poruszenie wywołały niektóre treści zamieszczane przez Panią Barbarę Kurdej-Szatan, która występuje w reklamach Play - stwierdziła firma na Twitterz. - Wiadomości publikowane na jej prywatnych profilach w mediach społecznościowych wyrażają jej opinię i nie są w żadnym wypadku stanowiskiem Play. Dostarczamy usługi najwyżej jakości dla ponad 15 milionów Klientów i dbamy o to, aby komunikować się odpowiedzialnie i z szacunkiem - zapewniła.
Pod koniec listopada pojawiła się informacja, że Play nie przedłuży wygasającej niebawem umowy z Barbarą Kurdej-Szatan. Telekom nie komentował tych doniesień, natomiast agencja DB4 Management obsługująca jego współpracę z celebrytami zapewniła, że będą kolejne reklamy sieci z Kurdej-Szatan.
- Kontrakt pani Kurdej-Szatan z siecią Play trwa. Spoty w ramach kampanii „Gwiazdy przeszły do Play" są nadal nagrywane zgodnie z harmonogramem i będą nagrywane przynajmniej do końca roku. Współpraca nie została zerwana - powiedział „Gazecie Wyborczej” Kuba Szwedowski z DB4.
Przed Bożym Narodzeniem spot z Kurdej-Szatan rzadziej w TVP i na YouTubie
W trakcie bożonarodzeniowej kampanii nie wszystkie reklamy Play były emitowane z równą intensywnością. Spot z Barbarą Kurdej-Szatan dużo rzadziej pokazywano w kanałach Telewizji Polskiej. Na YouTubie zanotował jak dotąd 59 tys. wyświetleń, podczas gdy reklamę z Maciejem Łagodzińskim odtworzono 705 tys. razy, a spot Play dla Domu - 875 tys. razy.
- W ramach kampanii przygotowujemy kilka wersji spotów, różniących się na przykład długością ich trwania, promowanym produktem (najczęściej smartfonem) na końcu spotu czy też występującymi w niej aktorami (pojawiają się spoty z udziałem obu sprzedawców, a także wersje tylko z jedną osobą) - stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysiek Sylwerski, senior PR specialist w Play.
- Na kanałach, na których są emitowane nasze reklamy, nie stosujemy rozróżnienia wyświetlania ich poszczególnych wersji w zależności od stacji. Jest za to możliwość, że w obrębie jednej stacji są emitowane różne (a nawet wszystkie) spoty w ramach jednej kampanii - dodał Sylwerski.
Play w trakcie przetargu reklamowego
Na początku listopada Play ogłosił przetarg na obsługę w zakresie kreacji i strategii ATL-owej, czym od 2010 roku zajmuje się agencja Grandes Kochonos. W przetargu oprócz niej uczestniczą, według nieoficjalnych informacji, m.in. Red8 i 2012 Agency. Do przetargu zostały też zaproszone Change Serviceplan i Saatchi&Saatchi IS.
W trzecim kwartale br. firma P4, operator sieci Play, osiągnęła wzrost przychodów o 1,7 proc. do 1,83 mld zł. Na koniec września telekom miał 12,32 mln aktywnych użytkowników (105 tys. więcej niż na koniec czerwca), w tym 235 tys. korzystających z usługi Play Now TV.
Przed rokiem P4 zostało przejęte przez francuską Grupę Iliad, która za 97 proc. akcji operatora zapłaciła 9,6 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Michał Żebrowski i Vito Bambino reklamują Play, Barbara Kurdej-Szatan w spocie o finale WOŚP