Balenciaga tworzy wirtualne ubrania dla Fortnite
Luksusowa marka odzieżowa Balenciaga staje się wirtualna: popularna gra komputerowa Fortnite (Epic Games) będzie miała sklep Balenciaga, w którym gracze będą mogli kupować wirtualne stroje. Ubrania będą również dostępne w sklepach stacjonarnych.
Balenciaga jest pierwszą luksusową marką na świecie, która nawiązała współpracę z Epic Games, twórcą słynnej gry komputerowej Fortnite - mającej około 400 milionów użytkowników na całym świecie i generująceh ponad 5 miliardów dolarów sprzedaży.
Podczas gdy jeszcze niedawno gra była głównie "strzelanką online", w której gracze rywalizowali ze sobą, dziś jej istotną część stanowią kultura i moda. Na przykład popularny amerykański raper Travis Scott dał tam wirtualny koncert podczas lockdownu - przyciągnął 45 milionów widzów.
W grze użytkownicy mogą również zmieniać stroje (skórki) i akcesoria. I tu właśnie pojawia się Balenciaga. Modna luksusowa marka zaprojektowała do gry cztery wirtualne stroje, różne akcesoria, a nawet własną broń. Gracze mogą je kupić – za symboliczną cenę 8 dolarów – w wirtualnym sklepie Balenciaga.
Dzięki współpracy z Fortnite Balenciaga idzie o krok dalej. Limitowane czapki, koszulki i bluzy Balenciaga x Fortnite będą dostępne w sklepach stacjonarnych modowej marki i w jej sklepie internetowym. Ponadto na ulicach największych miast, takich jak Nowy Jork i Tokio, pojawią się billboardy 3D, które zapowiadają współpracę.
Epic Games już zasugerowało, że w przyszłości może być więcej podobnej współpracy. Platforma gier wskazuje, że marki mogą również „wykorzystać kreatywność społeczności Fortnite, aby pomóc im w tworzeniu odzieży lub wirtualnych działań".
Niedawno sieć supermarketów Carrefour uruchomiła swój własny świat w grze Fortnite, aby zwiększyć świadomość znaczenia zdrowego odżywiania poprzez zabawę.
Dołącz do dyskusji: Balenciaga tworzy wirtualne ubrania dla Fortnite