Były prezes TVN24 konsultantem nadawcy kanałów AXN
Maciej Sojka, w przeszłości m.in. prezes TVN24 i ITI Neovision został konsultantem firmy Antenna Entertainment, nadawcy kanałów AXN, AXN Spin, AXN Black i AXN White – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Ostatnio Agnieszka Zawadzka-Jopek, która w marcu objęła stanowisko programming managera kanałów AXN na polskim rynku, poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy. Menadżerka przed pracą dla Antenna Entertainment była związana z Canal+ Polska. Zastąpiła Przemysława Czajkowskiego, który zdecydował się odejść z firmy pod koniec zeszłego roku.
- Zdecydowaliśmy się na utworzenie bardziej zróżnicowanego, zewnętrznego systemu eksperckiego na szczeblu lokalnym. Z naszej centrali można natomiast efektywniej wykonywać zadania operacyjne. Za rynek polski odpowiadają profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem, obecnie piastujący stanowiska regionalne w Budapeszcie, co widać także w rozwoju naszego portfolio – poinformowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Antenna Entertainment. Firma zapewnia, że nie planuje innych zwolnień.
Za programming w całym regionie, łącznie z Polską, odpowiada dyrektor programowa, Éva Kis-Bocz. Pracuje w firmie od lipca ub.r. Wcześniej była związana z węgierskim RTL. - Dział programingu, obejmujący kanały polskie, znajduje się w naszej centrali, współpracujemy także z zewnętrznymi ekspertami ds. programmingu. Specjaliści ci zapewniają wysoki poziom wiedzy na temat lokalnych potrzeb i zwyczajów użytkowników. Polski rynek pozostaje kluczowym obszarem zainteresowania Antenna Entertainment. Nasze wyniki są doskonałe, dlatego planujemy więcej inwestować na tym rynku i dalej się rozwijać, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał - dodawał właściciel kanałów AXN.
Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że nadawca, który eksperymentował m.in. z greckimi serialami, wciąż szuka gatunków interesujących widzów. Jedną z rozważnych opcji mają być polskie klasyki serialowe, do których licencję można nabyć na przykład od Telewizji Polskiej. Stacja TVP Seriale jest liderem w segmencie kanałów filmowo-serialowych. „Ranczo” pokazują nie tylko TVP1, TVP Seriale, TVP HD, TVP Polonia, TVP Kobieta, ale także prywatna TV Puls.
Antenna Entertainment współpracuje z doświadczonym menadżerem
Nadawca potwierdza nawiązanie współpracy z Maciejem Sojką. - Jak już wspomnieliśmy wcześniej, współpracujemy również z zewnętrznymi ekspertami w regionie, którzy wnoszą wieloletnie doświadczenie i solidną wiedzę, aby wspierać pomyślne działanie naszych kanałów. Maciej Sojka współpracuje z nami jako konsultant na polskim rynku: dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu zawodowemu zapewnia, że na tym kluczowym rynku nie tylko wywiązujemy się z naszych zobowiązań, ale także stale się rozwijamy – informuje Wirtualnemedia.pl Antenna Entertainment.
Sojka w latach 1991-1997 był reporterem „Wiadomości” i „Teleexpressu” Telewizji Polskiej. Później związał się z TVN, gdzie był głównym producentem „Faktów” i jednym z szefów programu. Od początku 2001 do końca 2005 Sojka był prezesem TVN24. W styczniu 2006 roku został prezesem ITI Neovision, która uruchomiła platformę cyfrową n. Zasłynął prezentacjami nowych usług w stylu Steve’a Jobs’a. Z ITI Neovision odszedł w październiku 2009 roku. TVN zbyt późno wszedł w biznes płatnej telewizji. Kilka lat później n połączyła się z Cyfrą. Powstała platforma nc+, która obecnie nosi nazwę Canal+.
W latach 2010-2012 prowadził firmę konsultingową W1. Następnie Sojka rozpoczął pracę w Google na stanowiskach Head of YouTube Video Partnership for Central and Eastern Europe i Head of YouTube Partnerships - CEE, Middle East and Africa. W 2016 roku został dyrektorem zarządzającym serwisu streamingowego Showmax na Europę Środkowo-Wschodnią. Pełnił funkcję do maja 2019 roku. Z końcem stycznia platforma wycofała się z Polski. Od czerwca 2019 roku Sojka jest dyrektorem zarządzającym firmy producenckiej Orphan Studio.
Od 3 lat kanały AXN należą do greckiej firmy
W październiku 2021 roku grecka Antenna Entertainment (należąca do Antenna Group) przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now.
Rok temu portal Wirtualnemedia.pl informował, że Antenna Entertainment rozstała się z managerkami odpowiedzialnymi za marketing i sprzedaż reklam w polskim oddziale, a ich stanowiska zlikwidowano. Z firmy odeszły Agata Komuda (marketing director w Europie Środkowej), Magdalena Jagiełło (ad sales manager w tym regionie). Decyzję tłumaczono względami ekonomicznymi i uwarunkowaniami biznesowymi.
Uruchomiony w 2003 roku kanał AXN był kiedyś jedną z najpopularniejszych stacji tematycznych. Z danych Nielsena wynika, że w styczniu br. udział stacji w grupie 4+ wyniósł 0,20 proc. W przypadku AXN Black było to 0,18 proc., AXN White 0,04 proc., natomiast AXN Spin 0,02 proc. Coraz więcej młodych widzów filmy i seriale ogląda w serwisach streamingowych. AXN próbuje dotrzeć do starszych widzów, emitując serialowe klasyki. Kilka miesięcy temu kanał AXN Spin zmienił profil. Nie emituje już seriali, tylko skupia się na treściach lifestylowych i true crime.
Dołącz do dyskusji: Były prezes TVN24 konsultantem nadawcy kanałów AXN