Apple udostępnia w Polsce usługę samodzielnej naprawy iPhone’ów
Apple wprowadza do ośmiu krajów europejskich, m.in. Polski, usługę Self Service Repair obejmującą samodzielną naprawę iPhone’ów i Maców przez klientów w oparciu o dostarczane instrukcje i części.
W ofercie Self Service Repair jest ponad 200 różnych części i narzędzi, a także instrukcje naprawy. W ramach programu klienci znający się na naprawie urządzeń elektronicznych mogą sami reperować swoje urządzenia. Apple podkreśla, że części oferowane w ramach Self Service Repair kosztują tyle samo co w jego autoryzowanych salonach.
Usługa dotyczy najczęstszych usterek w smartfonach iPhone 12 i iPhone 13 oraz komputerach Mac z czipem Apple.
Jak działa Apple Self Service Repair w Polsce
Klienci w ramach programu mogą też korzystać z zestawu do wypożyczenia w cenie 299 zł zawierającego profesjonalnego sprzętu do pojedynczej naprawy. Taki zestaw będzie wypożyczany na tydzień i dostarczany do klientów bezpłatnie.
- Uważamy, że dla naszych klientów i dla naszej planety najlepsze są trwałe rozwiązania, dlatego tworzymy nasze produkty tak, by były wytrzymałe i niezwykle rzadko wymagały konserwacji i naprawy. Jeśli jednak naprawa jest konieczna, chcemy, by klienci mogli ją wykonać w bezpieczny i efektywny sposób - komentuje Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple.
Self Service Repair jest wprowadzana przez koncern w Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoszech.
Usługa zadebiutowała wiosną br. w USA. Ma być odpowiedzią na narzekania wielu użytkowników, że Apple umożliwia naprawy gwarancyjne swoich urządzeń jedynie w autoryzowanych serwisach, a tych nie ma wystarczająco dużo.
W komunikacie koncern podkreśla, że ma już ponad 5 tys. autoryzowanych serwisów, a przez ostatnie trzy lata liczba punktów z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń podwoiła się. Zaznacza, że w Europie 80 proc. użytkowników sprzętu Apple może dotrzeć do autoryzowanego serwisu w ciągu 30 minut.
W zeszłym kwartale finansowym przychody Apple sięgnęły 90,15 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 8,1 proc, a zysk netto zwiększył się z 20,55 do 20,72 mld dolarów. Wpływy ze sprzedaży iPhone’ów poszły w górę z 38,87 do 42,63 mld dolarów.
W niedawnym rankingu Interbrand Apple kolejny raz było zdecydowanie najcenniejszą marką na świecie, jego wartość oszacowano na 482,2 mld dolarów, o 18 proc. więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Apple udostępnia w Polsce usługę samodzielnej naprawy iPhone’ów
Telefon za więcej niż 200€ to wyrzucanie pieniędzy w błoto.