Apple zarabia coraz więcej z usług. Spadła sprzedaż iPhone’ów, Maców i iPadów
W zeszłym kwartale przychody Apple zmalały o 1,4 proc. do 81,8 mld dolarów, a zysk netto wzrósł z 19,44 do 19,88 mld. Zmniejszyły się wpływy ze sprzedaży iPhone’ów, Maców i iPadów, natomiast wzrosła sprzedaż usług i urządzeń wearables.
Zysk Apple na akcję wyniósł 1,26 dolarów, a rynek spodziewał się, że sięgnie on 1,19 dolarów.
Przychody koncernu w drugim kwartale wyniosły 81,80 mld dolarów, wobec konsensusu analityków na poziomie 81,69 mld dolarów. To spadek rok do roku o 1 proc.
Mniejsza sprzedaż iPhone’ów, Maców i iPadów
Przychody ze sprzedaży iPhone’ów spadły rdr o 2 proc. i wyniosły w drugim kwartale 39,67 mld dolarów, a rynek liczył na 39,91 mld dolarów. Wpływy z Maców wyniosły 6,84 mld dolarów wobec oczekiwanych przez rynek 6,62 mld dolarów. To spadek segmentu rok do roku o 7 proc.
Przychody z iPadów spadły rdr o 20 proc., do 5,79 mld dolarów wobec konsensusu w wysokości 6,41 mld dolarów. Wzrosły przychody z segmentu "inne produkty". Wyniosły one w drugim kwartale 8,28 mld dolarów (wzrost rdr o 2 proc.), a rynek liczył na 8,39 mld dolarów.
Przychody ze sprzedaży usług wzrosły rok do roku o 8 proc., do 21,21 mln dolarów, a rynek szacował je na 20,76 mld dolarów.
W Europie Apple osiągnął wzrost przychodów z 19,29 do 20,2 mld dolarów, a w Chinach - z 14,6 do 15,76 mld dolarów. Natomiast w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej wpływy koncernu zmalały z 37,47 do 35,38 mld dolarów, w Japonii - z 5,45 do 4,82 mld, a w Azji i regionie Pacyfiku (poza Chinami i Japonią) - z 6,15 do 5,63 mld.
Marża brutto Apple w drugim kwartale wyniosła 44,5 proc. wobec oczekiwań na poziomie 44,2 proc.
Koncern nie przedstawił oficjalnych prognoz na trzeci kwartał 2023 roku.
Po prezentacji wyników akcje Apple taniały w handlu posesyjnym o ok. 2 proc. Natomiast od początku stycznia do czwartku kurs firmy urósł o 47 proc.
Dołącz do dyskusji: Apple zarabia coraz więcej z usług. Spadła sprzedaż iPhone’ów, Maców i iPadów
Szkoda tylko, że nie wszystkie działają w równym stopniu w Polsce lub w języku polskim (patrz Apple Fitness+, Apple News+, Apple Card, Siri i wiele pomniejszych funkcji iOS... w USA dużo bardziej są rozbudowane są też funkcje mapy)