Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych
Należąca do koncernu Vivendi wytwórnia Universal Music udostępniła aplikację o nazwie Universal Music Artists. Dzięki niej twórcy i wykonawcy nagrywający dla Universal Music mogą śledzić w jednym miejscu statystyki dotyczące odtworzeń w muzycznych serwisach streamingowych, a także dane pochodzące z platform społecznościowych.
O wprowadzeniu nowej aplikacji Universal Music Artists (UMA) poinformowano w komunikacie skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl. Narzędzie dostępne jest w systemach iOS oraz Android.
W aplikacji artyści oraz menedżerowie związani współpracą z wytwórnią Universal Music mogą śledzić statystki ze Spotify, Apple Music, Amazona, YouTube, jak również z Facebooka, Instagrama i Twittera - wszystko w jednym miejscu. Według zapowiedzi w przyszłości do aplikacji będą dodawane kolejne serwisy - np. Deezer.
UMA ma umożliwiać artystom bieżącą obserwację najważniejszych statystyk z poziomu jednego miejsca – do tej pory każda platforma wymagała osobnego logowania.
W Universal Music Artists artyści i managementy będą mieli dostęp również do bardziej rozbudowanych statystyk oraz analiz poszczególnych utworów i klipów. W aplikacji dostępne są informacje o Top 40 piosenkach danego artysty. Istnieje możliwość sortowania po platformie, krajach, jak również sprawdzanie wyświetleń na YouTube globalnie i w konkretnych krajach. Dostępne są również dane demograficzne oraz te informujące o zaangażowaniu w serwisach streamingowych.
Producent wyjaśnia że UMA aktualizuje dane co 30 minut i wysyła powiadomienia push w czasie rzeczywistym, gdy utwór zostaje dodany do topowej światowej playlisty. Dzięki Universal Music Artists artyści i managementy mają otrzymywać także kompleksową informację, w której platformie społecznościowej interakcje z fanami są najlepsze.
- W Universal Music nie oglądamy się na konkurencję - to my wyznaczamy standardy na rynku muzycznym - zaznacza Sławomir Kochański, head of digital w Universal Music Polska. - Narzędzie takie jak UMA jest kolejnym naszym krokiem i przewagą konkurencyjną, jaką oferujemy naszym artystom. Warto być z nami. To już kolejny etap rewolucji w naszej firmie. Dążymy do tego, by nasze bieżące decyzje w dużej mierze wpierać analizą ogromnej ilości danych, do jakich mamy dostęp.
Koncern Vivendi, do którego należy Universal Music w I połowie br. miał przychody na poziomie 7,353 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 13,6 proc. W tym samym okresie zysk netto spółki zwiększył się o 40,8 proc. osiągając poziom 554 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Universal Music wprowadza aplikację Universal Music Artists. Pozwala artystom śledzić dane z serwisów streamingowych