Answear chce pozyskać do 29 mln zł ze sprzedaży akcji. Celem rozwój marki PRM
Spółka e-commerce’owa Answear zamierza przeprowadzić emisję do 1 mln swoich akcji serii L, w cenie maksymalnie 29 zł za sztukę. Firma chce pozyskać środki na rozwój przejętej w br. marki PRM.
W poniedziałek walne zgromadzenie Answear zdecydowało o podwyższeniu kapitału zakładowego w drodze emisji do 1 mln akcji serii L z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna zostanie ustalona w oparciu o wyniki procesu budowania księgi popytu, przy czym maksymalna jej wysokość nie przekroczy 29 zł za akcję.
Pieniądze z nowych akcji na rozwój PRM
Wcześniej Answear informował, że środki z emisji nowych akcji mają być przeznaczone na rozwój marki PRM, w tym w szczególności na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach oraz wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem.
Marki Sneakerstudio i PRM, sprzedające m.in. obuwie i odzież luksusową, zostały przejęte przez Answear wiosną br. Spółka zapłaciła za nie swoimi akcjami nowej emisji o wartości maksymalnie 18,85 mln zł.
Obecnie kapitał Answear składa się z 17,84 mln akcji. Największymi inwestorami są Forum X FIZ (ma 57,73 proc. walorów) i MCI.Private Ventures FIZ (24,12 proc.).
W poniedziałek na koniec sesji za akcję Answear płacono 30,30 zł, co daje kapitalizację w wysokości 540,7 mln zł. Od początku stycznia kurs spółki urósł o 13 proc., a przez ostatnie 12 miesięcy - o 51 proc.
Answear będzie dalej motywować menedżerów
Walne zgromadzenie Answear zdecydowało także w sprawie przyjęcia nowego programu motywacyjnego dla członków zarządu, kluczowych menadżerów oraz pracowników i współpracowników spółki.
W związku z realizacją programu motywacyjnego spółka będzie mogła zaoferować uprawnionym osobom do 160 tys. nowych akcji po 1 lipca 2025 r., przy czym liczba nowych akcji, która zostanie zaoferowana zależy od wartości EBITDA za 2023 r.
Z uchwały wynika, że Answear będzie uprawniony do zaoferowania maksymalnej liczby nowych akcji w przypadku osiągnięcia przez spółkę co najmniej 80 mln zł wyniku EBITDA za 2023 r.
W drugim kwartale br. firma osiągnęła 285,27 mln zł przychodów sprzedażowych i 11,43 mln zł zysku netto, wobec 197,52 mln zł wpływów i 7,21 mln zł zysku netto rok wcześniej. Należąca do niej platforma e-commerce z odzieżą działa obecnie 11 krajach.
Dołącz do dyskusji: Answear chce pozyskać do 29 mln zł ze sprzedaży akcji. Celem rozwój marki PRM