Anna Janiczek nową dyrektor marketingu PZU. Carat przejmuje obsługę mediową
Dom mediowy Carat, należący do Dentsu Aegis Network Polska wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów PZU - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Ubezpieczyciel ma też nową dyrektor marketingu - jest nią Anna Janiczek.
PZU zakończyło trwający od kilku miesięcy przetarg na obsługę mediową. Z naszych informacji wynika, że ubezpieczyciel wybrał do współpracy dom mediowy Carat. Biuro prasowe spółki nie odniosło się do naszych pytań dotyczących przetargu. Także na wcześniejszych jego etapach odmawiało komentarza na temat postępowania.
Dotychczas obsługą mediową PZU zajmował się dom mediowy UM, należący do IPG Mediabrands. Agencja pracowała dla klienta od wiosny 2017 roku, kiedy to przejęła budżet ubezpieczyciela i jego siostrzanej spółki Link 4 od Publicis Media.
Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że wybór Carata nie oznacza całkowitego zakończenia współpracy z UM. Carat m być główną agencją mediową PZU w obszarze mediów offline i online, ale UM może też realizować dla ubezpieczyciela wybrane usługi. Agencja nie udziela informacji na ten temat.
Carat ma już za sobą pierwszą realizację dla PZU – wspólnie z UM planował i kupował media do rozpoczętej właśnie wizerunkowej kampanii firmy.
Przypomnijmy, że PZU wspólnie z PKN Orlen są trakcie uruchamiania spółki Sigma Bis, która ma zająć się realizacją szeroko pojętych usług marketingowych dla obu tych firm oraz innych marketerów. Kilka tygodni temu doszło do zmian w jej zarządzie i podniesiono jej kapitał o 3 mln zł.
Według zapowiedzi z września br. Sigma Bis ma ruszyć jeszcze w tym roku, ale faktyczną działalność operacyjną rozpocznie w przyszłym roku.
W okresie od stycznia do września br. PZU przeznaczyło na reklamy ok. 200 mln zł – czyli 22 mln zł więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Takie informacje spółka podała w sprawozdaniu finansowym za trzy kwartały br.
Na początku listopada br. PZU wybrało agencję Digital Kingdom do obsługi w social mediach. W październiku ubezpieczyciel zdecydował, że jego obsługa PR zajmować się będzie agencja d*fusion communication.
PZU ma nową dyrektor marketingu. Stanowisko dyrektor zarządzającej ds. marketingu i relacji z klientem objęła Anna Janiczek. Zastąpiła Magdalenę Kicińską, która została wiceprezesem w PZU Pomoc.
Kicińska dyrektorem marketingu PZU była od połowy 2017 roku. Latem 2018 roku objęła w PZU funkcję dyrektora zarządzającego marketingiem i PR. Wcześniej jako dyrektor marketingu odpowiadała m.in. za strategię marketingową ubezpieczyciela, komunikację marketingową w obszarze ATL, BTL, digital i eventów, performance i content marketing oraz branding, wspierała też komunikację zespołów sprzedażowych. Po objęciu nowego stanowiska odpowiadała także za platformy e-commerce, a także komunikację korporacyjną (wewnętrzną, zewnętrzną i social media) oraz działania CSR.
Anna Janiczek w PZU pracuje od 2016 roku. Ostatnio była dyrektorem biura zarządzania relacjami relacjami z klientem. Wcześniej przez blisko 7 lat pracowała w Royal Bank of Scotland.
Dołącz do dyskusji: Anna Janiczek nową dyrektor marketingu PZU. Carat przejmuje obsługę mediową