SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Alibaba wprowadzi wirtualną rzeczywistość do swojego sklepu i innych serwisów

Koncern Alibaba Group stworzył laboratorium GnomeMagic Lab, które opracuje rozwiązania VR dla największej platformy sprzedażowej na świecie. Wirtualna rzeczywistość będzie też dostępna w serwisach Youku Tudou i Alibaba Pictures.

W oficjalnym komunikacie Alibaba Group, której liczba użytkowników na świecie jest szacowana na 400 mln ujawnia, że zadaniem pracowników GnomeMagic Lab będzie opracowanie zarówno programowych, jak i sprzętowych rozwiązań pozwalających zastosować VR w serwisach prowadzonych przez koncern.

Najważniejszym celem chińskiego giganta e-commerce jest wprowadzenie wirtualnej rzeczywistości do platformy sprzedażowej. Według zapowiedzi użytkownicy będą mieli możliwość poznawania za pomocą gogli VR oferty sprzedawców na Alibaba.com w zupełnie nowy niż dotąd sposób. Alibaba zamierza dostarczyć swoim partnerom odpowiednie rozwiązania i narzędzia, które pozwolą na odpowiednie przygotowanie ekspozycji w internetowych sklepach.

Alibaba zapowiada, że systemy VR opracowane przez GnomeMagic Lab znajdą zastosowanie nie tylko podczas internetowych zakupów. Koncern zamierza wprowadzić je też do prowadzonego przez siebie serwisu z treściami wideo Youku Tudou oraz platformy filmowej Alibaba Pictures.

Alibaba Group nie jest jedynym graczem na rynku, który w wirtualnej rzeczywistości dostrzega szansę na poprawę sprzedaży swoich towarów. Niedawno gogle VR wprowadziła u siebie eksperymentalnie sieć McDonald’s. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci rynku nowych technologii podkreślali, że technologia VR może być przełomem w 2016 r., barierami będą jednak ceny sprzętu i mało odpowiednich treści.

W grudniu ub. serwis Alibaba.com odwiedziło ponad 1,9 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Alibaba wprowadzi wirtualną rzeczywistość do swojego sklepu i innych serwisów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl