Alibaba uruchomił platformę outletową luksusowych marek
Chiński gigant handlu elektronicznego Alibaba Group uruchomił nową luksusową platformę dla młodych konsumentów, która ma również pomóc markom wysokiej klasy w sprzedaży zapasów zgromadzonych podczas globalnej blokady koronawirusa.
Chińscy klienci odpowiadają za ponad jedną trzecią światowych wydatków na towary luksusowe, a Chiny były pierwszym rynkiem, który został dotknięty pandemią koronawirusa. Zmusiła ona marki premium do zamknięcia sklepów. Pandemia zakłóciła też łańcuchy dostaw, co spowodowało, że firmy modowe zostały z dużą ilością niesprzedanego towaru.
W środę koncern Alibaba poinformował, że otworzył nową platformę Luxury Soho, która będzie współpracować z flagową witryną Tmall Luxury Pavilion.
- Marki mają siedziby na całym świecie i muszą znaleźć sposoby na dotarcie do nowych konsumentów. Będą to mogły zrobić za pomocą nowej platformy - powiedziała Christina Fontana, szefowa Tmall Fashion and Luxury w Europie.
Dostęp przez aplikację mobilną Taobao
Nazwa platformy pochodzi od modnej nowojorskiej dzielnicy Soho. Dostęp do platformy można uzyskać za pomocą aplikacji mobilnej Alibaby - Taobao. Na Luxury Soho marki mogą prowadzić własne sklepy internetowe, mając pełną kontrolę nad cenami, wyborem produktów i strategią sprzedaży.
Jak dodała Christina Fontana, Luxury Pavilion będzie nadal oferował najnowsze kolekcje marek, koncentrując się na bardziej zamożnej klienteli, z kolei Soho będzie domem dla „luksusowych ofert, starszych kolekcji i ponadczasowych klasyków".
Nowa platforma będzie skierowana do młodych klientów do 25. roku życia, którzy dopiero wkraczają w świat luksusu, ale według analityków staną się ważnym odbiorcą sektora premium.
Jest już Moschino, będzie Versace i Calvin Klein
Jedną z pierwszych marek, które pojawiły się na nowej platformie, jest Moschino. Niebawem mają też dołączyć: Emporio Armani, Hugo Boss AG, Versace, Diesel, La Perla i Calvin Klein.
Grupa Alibaba w czwartym kwartale 2019 r. wygenerowała przychód w wysokości 23,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 38 proc. rok do roku. Alibaba odnotował w tym czasie zysk netto w wysokości 7,2 mld dolarów, co stanowi wzrost o 62 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r.
W czasie pandemii koronawirusa koncern Alibaba zwiększył swoją obecność w USA i Europie, szczególnie we Włoszech i Hiszpanii. Chiński koncern buduje też ogromne centrum logistyczne w Belgii o wartości 82 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Alibaba uruchomił platformę outletową luksusowych marek