Agora za 160 tys. zł promuje Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego
Agora, wydawca m.in. „Gazety Wyborczej”, odpowiada za kampanię promocyjną tegorocznej szóstej edycji Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego. To efekt umowy zawartej z władzami Warszawy.
Nagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego została ustanowiona przez Radę Miasta Stołecznego Warszawy w 2010 roku. Jest formą wyróżnienia i promocji najwartościowszych książek reporterskich, które podejmują ważne problemy współczesności, zmuszają do refleksji, pogłębiają wiedzę o świecie innych kultur. Jej celem jest uhonorowanie mieszkającego przez ponad 60 lat w Warszawie Ryszarda Kapuścińskiego, wybitnego reportera, dziennikarza, publicysty i poety, najczęściej - obok Stanisława Lema - tłumaczonego polskiego autora.
Władze Warszawy do kampanii promocyjnej wybrały już po raz kolejny Agorę z racji tego, że jest wydawcą „Gazety Stołecznej” - dziennika, który ich zdaniem ze względu na największy nakład wśród stołecznej konkurencji, ma najlepszy dostęp do czytelników, a tym samym daje największą szansę właściwego wsparcia promocyjnego Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego.
Ponadto wdowa po pisarzu, w odpowiedzi na list intencyjny prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz zawierający prośbę o wyrażenie zgody na użycie w nazwie Nagrody imienia i nazwiska Ryszarda Kapuścińskiego, wyraziła zgodę pod warunkiem, iż partnerem w organizacji nagrody będzie właśnie Agora, z którą pisarz był związany aż do śmierci.
Wartość kontraktu opiewa na kwotę 160 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Agora za 160 tys. zł promuje Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego