Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie
Agencja RL Media, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 10,57 do 22,11 mln zł, a jej zysk netto spadł z 700,9 do 244,7 tys. zł.
Spółka RL Media została założona jesienią 2017 roku, oferuje różne usługi marketingowe. Początkowo zajmowała się komunikacji Roberta i Anny Lewandowskich, potem zaczęła pracować także dla innych klientów.
Jesienią 2019 roku agencja zaczęła obsługiwać Pierwszą Ligą Piłkarską (Fortuna 1 Liga) w zakresie doradztwa i consulting przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych i sponsoringu, a wiosną ub.r. - Kino Polska TV w zakresie planowania i zakupu mediów.
Pracowała też przy komunikacji kolejnych produktów i marek Roberta i Anny Lewandowskich, m.in. cateringu dietetycznego SuperMenu.
Koszty operacyjne RL Media poszły w górę mocniej od wpływów - z 9,87 do 21,89 mln zł. Prawie w całości są to wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 9,85 do 21,48 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 6,2 do 338,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,1 do 68 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała trójkę pracowników etatowych, wobec jednego w 2017 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk na dywidendę
Zyskowność RL Media mocno zmalała: zysk sprzedażowy poszedł w dół z 701,1 do 216,8 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 700,9 do 244,7 tys. zł.
Po połowie udziałów RL Media mają holding marketingowy Group One (do którego należą też m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media) oraz spółka RL Investments kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego.
Na walnym zgromadzeniu wspólnicy postanowili, że cały zysk netto z ub.r. zostanie im wypłacony.
Od połowy 2017 roku działa agencja Stor9_ zajmująca się obsługą komunikacji znanych osób m.in. w zakresie influencer marketingu i social mediów, produkcji treści wideo) kampanie reklamowe do wszystkich kanałów komunikacji. Większościowym udziałowcem agencji jest kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego spóła RL Investments.
W ub.r. Stor9_osiągnęła 8,92 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,05 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2019 roku miała 2,62 mln zł wpływów i 140,7 tys. zł straty netto.
Robert Lewandowski inwestuje w gry
W sierpniu ub.r. Robert Lewandowski podpisał umowę inwestycyjną z wydawcą gier wideo Movie Games notowanym na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Strony zapowiedziały, że ich wspólna spółka przygotuje grę wideo pokazującą piłkę nożną od kulis.
- Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - komentował Robert Lewandowski.
Wiosną ub.r. TVN, TVN7 i Player.pl wyemitowały animowany serial „Kosmiczny wykop” z Robertem Lewandowskim w roli głównej. W listopadzie pismo o takim tytule dla dzieci wprowadziło na rynek Media Service Zawada.
Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu ub.r. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od ub.r. reklamuje T-Mobile Polska.
Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego, m.in. napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska oraz kawa RL9.
Dołącz do dyskusji: Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie