SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm dominuje reklamowo wśród producentów farmaceutyków. W dół Natur Produkt Zdrovit, mocno w górę Hasco-Lek

Firmy farmaceutyczne w trzech kwartałach br. zwiększyły wydatki reklamowe o ponad 10 proc. Najmocniej wzrosły nakłady na reklamę w kinach kosztem gazet. magazynów i reklamy zewnętrznej. Najbardziej budżet reklamowy zwiększyła firma Hasco-Lek, która wydała niemal trzy razy tyle co przed rokiem.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych w tradycyjnych mediach (bez internetu) od stycznia do września br. wyniosły 4,11 mld zł. Było to 10,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku - wynika z analizy Wirtuanemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (bez rabatów i autopromocji).

Liderem wydatków pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, którego budżet wzrósł w omawianym okresie o 5,4 proc., do 1,17 mld zł. Druga pod tym względem firma USP Zdrowie zwiększyła wydatki o 22 proc., do 386 mln zł, a trzeci na podium Natur Produkt Zdrovit zredukował budżet o 7,9 proc., do 364,2 mln zł.

Kolejne w zestawieniu są: Hasco-Lek z wydatkami w wysokości 245,3 mln zł (wzrost aż o 174,6 proc.) i Polpharma z wydatkami w kwocie 209,1 mln zł (wzrost o 23,9 proc.).

Firmy farmaceutyczne najwięcej inwestują w reklamę telewizyjną. W stacjach tv w omawianym okresie wydały 2,6 mld zł, czyli 17,5 proc. więcej niż rok temu. Drugim najczęściej wybieranym pod względem wydatków kanałem jest radio, do którego trafiło 984,3 mln zł, o 10,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ponad 440 mln zł trafiło do magazynów. Było to jednak 11 proc. mniej niż po trzech kwartałach 2018 roku. W okresie od stycznia do września br. - w porównaniu do tego samego okresu ub.r.-  o 47,4 proc. zmalały wydatki na reklamę w gazetach –  z 73,8 mln zł do 38,8 mln zł.

Branża farmaceutyczna najmocniej zredukowała nakłady na reklamę zewnętrzną - o 73,7 proc., z 6,4 do 1,7 mln zł.

Zyskało na tym kino, którego wpływy reklamowe od producentów farmaceutyków wzrosły o 92,4 proc., z 10,9 mln zł do 21 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm dominuje reklamowo wśród producentów farmaceutyków. W dół Natur Produkt Zdrovit, mocno w górę Hasco-Lek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl