Aero2: Liczba użytkowników po wprowadzeniu Captcha nie spadła
Na swoim profilu na Facebooku spółka Aero2 odniosła się do oskarżeń dotyczących wprowadzenia mechanizmu Captcha do usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu.
Aero2 tłumaczy, że zakup częstotliwości 2,6 GHz kosztował spółkę 20 mln złotych. Koszt ten został pokryty w całości ze środków własnych spółki. Jednocześnie dodano, że żaden inny rodzimy operator nie zdecydował się zapewnić Polakom usługi, jaką jest Bezpłatny Dostęp do Internetu (BDI).
Aero2 ujawniło jednocześnie, że do zapewnienia należytej jakości usługi wykorzystano dodatkowo pasmo 900 MHz, do którego prawa kosztowały spółkę 223 mln zł. Podjęto taką decyzję, mimo, że nie była ona podyktowana umową z UKE.
Jak wskazuje ogłoszenie, liczba użytkowników BDI po uruchomieniu mechanizmu CAPTCHA nie zmniejszyła się. Przełożyło się to natomiast na lepszą dostępność usługi, a także umożliwiło dalszy wzrost liczby użytkowników.
Captcha jest stopniowo wprowadzanym zabezpieczeniem do usługi BDI oferowanej przez Aero2. Spółka chce w ten sposób zmniejszyć obciążenie pasma przez osoby, które intensywnie pobierają duże ilości danych (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Aero2: Liczba użytkowników po wprowadzeniu Captcha nie spadła