Światowy gigant handlowy chce wejść do Polski
Pochodząca ze Stanów Zjednoczonych sieć sklepów 7-Eleven planuje ekspansję na kilku europejskich rynkach. Rozważa także wejście do Polski.
7-Eleven to największa na świecie sieć sklepów franczyzowych pod względem liczby placówek. Pod charakterystycznym szyldem działa ponad 83 tysiące lokali w 19 krajach, z czego ponad 80 proc. w Japonii, USA, Chinach, Korei Południowej i Tajlandii. Nazwa wzięła się z tego, że 7-Eleven jest zwyczajowo otwarte od 7:00 do 23:00 (w angielskim od 7 rano do 11 wieczorem).
7-Eleven w Polsce?
Niemiecki "Lebensmittel Zeitung" pisze, że amerykańska sieć sklepów convenience chce mocniej rozszerzyć działalność na Europę i szuka już w tym celu pierwszych franczyzobiorców. W pierwszej kolejności marka miałaby zadebiutować w Wielkiej Brytanii, a następnie w Niemczech. W dalszej kolejności 7-Eleven chce wejść do Włoch, Irlandii, Hiszpanii, Turcji oraz Polski. Sondowane są także rynki austriacki i szwajcarski. Sklepy z szyldem 7-Eleven można zobaczyć w Norwegii, Szwecji czy Danii.
"Lebensmittel Zeitung" donosi, że sieć jest zainteresowana podjęciem współpracy biznesowej z franczyzobiorcami, którzy mają doświadczenie w branży hotelarskiej, handlowej lub gastronomicznej.
Sieć 7-Eleven należy do japońskiego Seven & I Holdings. Pierwsza placówka powstała w 1927 r. w Dallas w stanie Teksas w USA.
Obecnie największą działającą w Polsce siecią sklepów convenience jest Żabka. W ubiegłym roku pod tym szyldem otwarto sklep numer 9000. Właścicielem sieci jest od 2017 roku Fundusz CVC Capital Partners. obok sklepów stacjonarnych w tradycyjnym modelu, Żabka rozwija koncept autonomicznych Żabek Nano, których jest już ponad 50.
Dołącz do dyskusji: Światowy gigant handlowy chce wejść do Polski