65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera
W Polsce na koniec ub.r. było 65,3 tys. nośników reklamy zewnętrznej, o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawie 20 tys. to citylighty, a ponad 16 tys. - nośniki małego formatu. Niecałe 27 tys. nośników należy do AMS.
Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że w ub.r. liczba nośników outoorowych zmalała o 2,1 tys. Najwięcej ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw. - 917 i frontlightów 6x3 m - 970 (to o 7 proc. i 6,9 proc. w dół). Ponadto zniknęła jedna piąta tradycyjnych nośników określanych jako pozostałe. Za to liczba tradycyjnych nośników małego rozmiaru zwiększyła się o 435 (czyli 2,7 proc.).
- Postępujące od kilku lat stopniowe, aczkolwiek bardzo zauważalne zmiany ilościowe nośników reklamy, związane są zwłaszcza z polityką samorządów w zakresie korzystania z przestrzeni miejskiej dla celów reklamowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W części dużych miast brak jest nowoczesnej wizji w tym zakresie, której sekunduje pogląd, że „mniej znaczy lepiej”. Nic bardziej mylnego - ocenia.
Nośnik reklamy | Ogólna liczba nośników 31.12.2015 r. | Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r. |
Standardowe 12 m² | 12 165 | 13 082 |
Frontlight 6 x 3 m | 12 973 | 13 943 |
Frontlight 12 x 3 | 768 | 769 |
Frontlight 12 x 4 | 1 042 | 1 098 |
Nośniki małego formatu | 16 199 | 15 764 |
Pozostałe nośniki | 317 | 401 |
Citylight | 19 822 | 20 069 |
Backlight 6 x 3 | 790 | 881 |
Backlight 8 x 4 | 472 | 497 |
Backlight scroll 9 m² | 640 | 768 |
Pozostałe nośniki podświetlane | 125 | 133 |
Łączna liczba nośników | 65 313 | 67 405 |
Zdecydowanie najwięcej nośników - 26,6 tys. - ma AMS, z czego prawie połowę (13 tys.) stanowią citylighty. Do Ströer Polska należy 12,3 tys. nośników, w tym 5,2 tys. tablic 12-metrowych i 5 tys. 18-metrowych.
Po ponad 5 tys. nośników mają Clear Channel Poland (7,2 tys.) i spółka CAM Media (6 tys.), która pod koniec ub.r. zmieniła nazwę na LARQ, natomiast po ponad 4 tys. - Cityboard Media i MM.
firma | nośniki tradycyjne (stan na 31.12.2015) | |||||
12 m² | duży format | mały format | ||||
6x3 | 12x3 | 12x4 | pozostałe | |||
AMS | 5 575 | 1 712 |
| 3 | 118 | 4 816 |
BC |
|
|
|
|
|
|
BPMEDIA | 180 | 40 |
| 30 |
| 72 |
CAM MEDIA |
|
|
|
|
| 5 813 |
Clear Channel |
| 1 711 |
|
| 1 | 245 |
CITYBOARD |
| 4 025 |
| 562 | 1 |
|
DEFI |
|
|
|
|
|
|
GIGABOARD |
|
|
|
| 77 |
|
GLOBART | 230 | 16 | 1 |
| 37 |
|
HEADZ |
|
|
|
|
|
|
JETLINE |
|
|
| 402 |
|
|
KONESER | 48 |
|
|
| 4 | 244 |
MAIK | 478 | 175 | 10 |
| 5 |
|
MM |
|
|
|
|
| 4 009 |
OUTDOOR 3 | 492 | 80 |
|
| 52 | 177 |
SCHULZ |
| 231 | 1 |
| 4 |
|
STROEER | 5 162 | 4 983 | 625 | 45 | 18 | 460 |
SUPERSIGNS |
|
| 131 |
|
|
|
WAREXPO |
|
|
|
|
| 363 |
SUMA | 12 165 | 12 973 | 768 | 1 042 | 317 | 16 199 |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
firma | nośniki podświetlane (stan na 31.12.2015) | wszystkie nośniki | ||||
citylight 1,2x1,8m | scroll 9m² | duży format | ||||
6x3 | 8x4 | pozostałe | ||||
AMS | 13 023 | 313 | 782 | 268 | 11 | 26 621 |
BC | 728 |
|
|
|
| 728 |
BPMEDIA | 45 |
|
|
|
| 367 |
CAM MEDIA | 200 |
|
|
|
| 6 013 |
Clear Channel | 5 166 |
|
| 70 | 11 | 7 204 |
CITYBOARD |
|
|
|
| 32 | 4 620 |
DEFI |
|
|
|
| 14 | 14 |
GIGABOARD |
|
| 2 | 45 |
| 124 |
GLOBART | 11 |
|
|
|
| 295 |
HEADZ |
|
| 2 | 82 |
| 84 |
JETLINE |
|
|
|
|
| 402 |
KONESER |
|
|
|
|
| 296 |
MAIK | 24 |
| 4 |
|
| 696 |
MM |
|
|
|
|
| 4 009 |
OUTDOOR 3 |
|
|
|
| 1 | 802 |
SCHULZ |
|
|
|
|
| 236 |
STROEER | 625 | 327 |
| 7 | 56 | 12 308 |
SUPERSIGNS |
|
|
|
|
| 131 |
WAREXPO |
|
|
|
|
| 363 |
SUMA | 19 822 | 640 | 790 | 472 | 125 | 65 313 |
Liczba zewnętrznych nośników cyfrowych (DOOH) na koniec ub.r. wynosiła 560, mniej niż rok wcześniej. Ponad połowa znajdowała się poza największymi aglomeracjami.
- Usunięte zostały wyeksploatowane ekrany oraz te o niestandardowych rozmiarach. Dokonana została również ich weryfikacja pod kątem atrakcyjności lokalizacji. Działania te są zasługą firmy BIGformat.tv, która pozostaje jednym z większych operatorów sieci nośników DOOH w Polsce - opisuje Lech Kaczoń.
Aglomeracja | DOOH ekrany zewnętrzne 31.12.2015 |
Warszawska | 53 |
Śląska | 42 |
Krakowska | 31 |
Gdańska | 17 |
Poznańska | 26 |
Łódzka | 12 |
Wrocławska | 14 |
Szczecińska | 8 |
Bydgoska | 23 |
Lubelska | 12 |
Pozostałe miejscowości | 322 |
Łączna liczba nośników | 560 |
Z kolei liczba ekranów reklamowych wewnątrz budynków według szacunków Goldbach Audience wzrosła w ub.r. z 46 457 do 70 457. Na koniec ub.r. znajdowały się one w 9 tys. lokalizacji wobec 7,2 tys. rok wcześniej. Zdecydowanym liderem w całym sektorze DOOH jest firma Screen Network, która na koniec ub.r. miała 18 667 nośników (w tym 35 ekranów zewnętrznych) w 610 lokalizacjach.
W przypadku firm Cityboard Media i BP Media, które nie przekazały do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej danych o swoich ofertach, na przełomie stycznia i lutego br. dokonany został w największych miastach i aglomeracjach spis ich nośników, który może jednak nie obejmować wszystkich.
Dołącz do dyskusji: 65 tys. nośników outdoorowych w Polsce, najwięcej w ofercie AMS i Ströera