1,87 mln widzów 60. festiwalu w Opolu. Hitem koncert „Cała sala śpiewa z nami"
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,87 mln widzów. Najwięcej widzów w Jedynce zgromadził koncert „Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności”, a w TVP Polonia hitem było widowisko „Wielka gala. Od Opola do Opola” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,76 mln osób. Przełożyło się to na 20,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,90 proc. w grupie 16-49 oraz 14,25 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie TVP Polonia 60. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2023 śledziło dodatkowo 101 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 1,15 proc., 1,01 proc. i 1,03 proc. udziału.
1,87 mln widzów tegorocznej edycji
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,87 mln osób (odpowiednio 21,46 proc., 13,91 proc. i 15,28 proc. udziału).
Względem poprzedniej edycji KFPP stracił 70 tys. widzów (spadek w Jedynce wyniósł 60 tys. osób, a w TVP Polonia nastąpił wzrost o 20 tys.; wówczas TVP Polonia nie wyemitowała jednego koncertu, dlatego łączna widownia obu stacji to nie suma). Rok temu opolskie koncerty w TVP1 i TVP Polonia śledziło 1,94 mln osób (odpowiednio 21,85 proc., 13,84 proc. i 15,80 proc. udziału).
Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się trzeciego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności” oraz „Ale to już było. Jest. I będzie!”. Transmisję tych występów śledziło średnio 1,95 mln widzów (odpowiednio 22,06 proc., 13,75 proc. i 14,75 proc. udziału).
Pierwszy dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się koncerty „Wielka gala. Od Opola do Opola” i „Debiuty”, oglądało 1,70 mln widzów przy udziałach na poziomie 20,84 proc., 14,10 proc. i 15,35 proc.
Z kolei transmisje sobotnich koncertów - „Premiery” i „Czas ołowiu” - zgromadziły 1,64 mln widzów (odpowiednio 17,83 proc., 10,63 proc. i 12,46 proc. udziału).
Na antenie TVP Polonia największą popularnością 60. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej miał pierwszego dnia. Wówczas koncerty śledziło 118 tys. widzów.
„Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności” hitem w TVP1
Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności”, która odbyła się trzeciego dnia o godz. 20.15. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,30 mln widzów, co dało stacji 18,90 proc. udziału.
Hitem w TVP Polonia był koncert „Wielka gala. Od Opola do Opola” z 9 czerwca z godz. 10.15, który śledziło 176 tys. oglądających.
Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu w latach 2005-2023 z samej TVP1 wynika, że największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów. Z kolei najsłabsze wyniki widowisko miało w 2021 roku (1,42 mln).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,87 mln widzów 60. festiwalu w Opolu. Hitem koncert „Cała sala śpiewa z nami"
Potrzebujesz szybkiego i latwego finansowania z 3% kredytem konsumenckim. oferujemy pozyczki osobiste od 5 000€ do 500.000€, aby zaspokoic wszystkie potrzeby i projekty, w zaleznosci od Twoich potrzeb.
nasz adres e-mail: kubiakrosiak@gmail.com