Festiwal w Opolu oglądało 1,76 mln widzów, TVP1 liderem. Kurski: największe telewizyjne przedsięwzięcie w tym roku
Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 1,76 mln widzów, o 480 tys. osób mniej niż przed rokiem. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert „Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje”. Wpływy z reklam wyniosły 3,88 mln zł. - Festiwal był największym telewizyjnym przedsięwzięciem w tym roku, a przede wszystkim najważniejszym świętem polskiej piosenki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia trzech głównych dni muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 1,69 mln osób. Przełożyło się to na 18,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,72 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie TVP Polonia 57. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2020 śledziło dodatkowo 72 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,79 proc., 0,74 proc. i 0,78 proc. udziału.
Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 1,76 mln osób (odpowiednio 19,52 proc., 13,45 proc. i 14,50 proc. udziału).
Względem poprzedniej edycji KFPP stracił 480 tys. widzów. Rok temu opolskie koncerty w TVP1 i TVP Polonia śledziło 2,24 mln osób (odpowiednio 21,82 proc., 16,86 proc. i 18,13 proc. udziału).
Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się drugiego dnia, kiedy odbyły się koncerty „Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje”, ogłoszenie wyników „Debiutów” oraz „Odpowiednia pogoda na szczęście, czyli nadzieje poetów”. Transmisję tych występów śledziło średnio 1,92 mln widzów (odpowiednio 21,18 proc., 14,27 proc. i 15,95 proc. udziału).
Trzeci dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się koncerty „Majewska & Korcz - okrągłe 45”, „Premiery” i „Cisza jak ta - muzyka Romualda Lipki”, oglądało 1,72 mln widzów przy udziałach na poziomie 17,08 proc., 11,51 proc. i 12,10 proc.
Z kolei transmisje piątkowych koncertów - „Opole na start”, „Od Opola do Opola” i Debiuty” - zgromadziły 1,26 mln widzów (odpowiednio 16,84 proc., 11,94 proc. i 12,37 proc. udziału).
Na antenie TVP Polonia największą popularnością 57. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał drugiego dnia. Wówczas koncerty śledziło 109 tys. widzów.
Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszyła się transmisja z „Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje”, która odbyła się drugiego dnia o godz. 20.05. Relację z tego widowiska śledziło średnio 2,65 mln widzów, co dało stacji 22,94 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert śledziło 7,08 mln widzów (dane udostępnione przez One House).
Koncert „Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje” był chętnie oglądany w TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała średnio 158 tys. oglądających.
- 57. KFPP Opole 2020 to wielki sukces Telewizji Polskiej. Festiwal był największym telewizyjnym przedsięwzięciem w tym roku, a przede wszystkim najważniejszym świętem polskiej piosenki. To jedyny festiwal o takiej skali i rozmachu: 4 dni koncertów, w sumie prawie 18 godzin multimedialnego widowiska muzycznego, które przygotowywało ponad 1000 osób. Na scenie pojawiło się 800 artystów (z baletem i orkiestrą), w tym gwiazdy polskiej sceny muzycznej i idole młodego pokolenia: również artyści obchodzący właśnie w Opolu swoje jubileusze - co pokazuje że festiwal łączy nie tylko wszystkie pokolenia ale i różne gatunki muzyczne. W tym roku było szczególnie dużo wzruszających momentów-zarówno podczas jubileuszowych występów gdy publiczność śpiewała 100 lat artystom jak i podczas absolutnie wyjątkowego koncertu - cisza jak ta, który poświęcony był muzyce i pamięci Romualda Lipki - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Wszystko to udało się mimo trwającej pandemii i obowiązującego reżimu sanitarnego w amfiteatrze i zaowocowało znakomita oglądalnością. Dziękuję naszym widzom! - dodaje.
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski pochwalił się również wynikami oglądalności Opola 2020, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych w piątek „Opole na start” w TVP1 i TVP Polonia śledziło 3,3 mln widzów, „Od Opola do Opola” - 2,4 mln, a „Debiuty” - 1,35 mln. Sobotni koncert „Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje” miał 4 mln oglądających, ogłoszenie wyników „Debiutów” - 2,24 mln, a koncert piosenki poetyckiej - 1,4 mln. Z kolei pokazany w niedzielę koncert „Majewska & Korcz - okrągłe 45” miał średnio 3,4 mln widzów, „Premiery” - 3,3 mln, a „Cisza jak ta - muzyka Romualda Lipki” - 2,3 mln.
Opole się👍obejrzało (TVP1+Polonia) 6.09 Majewska&Korcz 3,4 mln; Premiery 3,3 mln: Cisza jak ta (R.Lipko) 2,3 mln; 5.09 Złote Op. Przeboje 4 mln; Finał Debiutów 2,25 mln; Koncert poetycki 1,4 mln; 4.09 Opole na start 3,3 mln; Od Opola do Opola 2,4 mln; Debiuty 1,35 mln Dziękujemy pic.twitter.com/DJM9AsNs91
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) September 6, 2020
W poniedziałek 7 września w ramach festiwalu zorganizowany został jeszcze koncert "Scena alternatywna".
Widownia festiwalu spada
Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 16 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała jeden z najsłabszych wyników. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 8,81 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (5,50 proc.) i TVP2 (4,31 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka miała wyraźną przewagę nad konkurencją.
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych w TVP1 i TVP Polonia wyniosły 3,88 mln zł. Przed rokiem były wyższe - uplasowały się na poziomie 5,36 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Dyrektorem artystycznym tegorocznej edycji festiwalu był Marek Sierocki, kierownikiem muzycznym - Grzegorz Urban, a scenografem - Giorgos Stylianou-Matsis.
Za produkcję odpowiedzialna była agencja kreacji rozrywki i oprawy TVP.
Współorganizatorem 57. KFPP było Miasto Opole. Sponsorami festiwalu byli: Sokołów, Dolina Noteci, Mlekovita i Bros, partnerem - ZAiKS, a partnerami medialnymi - RMF, „Super Express”, „Wirtualna Polska” i „Tele Tydzień”.
Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu oglądało 1,76 mln widzów, TVP1 liderem. Kurski: największe telewizyjne przedsięwzięcie w tym roku