42 proc. mniej na reklamy banków. Liderem ING Bank Śląski przed mBankiem (TOP5)
W I kwartale br. banki zredukowały wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych o ponad 40 proc., najbardziej na reklamę zewnętrzną, magazyny i dzienniki. Budżety ścięły wszystkie banki z czołówki. Najbardziej zredukował je Bank Pekao SA, o ponad 70 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do marca br. banki przeznaczyły na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 173,9 mln zł To 42 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Większość budżetów trafiła do telewizji – było to 106,5 mln zł. Wydatki na reklamę tv spadły jednak rok do roku o 28,1 proc.
52,9 mln zł banki przeznaczyły na reklamę w radiu, redukując te wydatki o 36,8 proc.
W magazynach banki ograniczyły wydatki w skali roku o 45,3 proc. (do 6,9 mln zł), w gazetach – o 44,2 proc. (do 4,9 mln zł), a na reklamę zewnętrzną – o 84,3 proc. (do 2,6 mln zł). O 85,1 proc. (do 44 tys. zł) spadły w omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną w Metrze, a w kinach zmalały do 0 (z powodu zamknięcia kin w związku z pandemią COVID-19).
Wszystkie banki ścięły wydatki
Największym reklamodawcą wśród banków był w I kwartale br. ING Bank Śląski. Wydał w mediach 51,6 mln zł, czyli 20,3 proc.mniej niż przed rokiem.
Drugi na podium mBank zredukował je o 18,7 proc., do 27,4 mln zł, a trzeci w rankingu Bank Millennium obniżył nakłady na reklamę o 34,7 proc., do 18,5 mln zł.
Wydatki reklamowe Banku Pekao spadły w skali roku o 72,2 proc., do 15,5 mln zł, a PKO BP był mniejsze o 41,3 proc. i wyniosły 12,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: 42 proc. mniej na reklamy banków. Liderem ING Bank Śląski przed mBankiem (TOP5)
Czy ktoś z zarządu ING oglądał te wypociny z tym starszym panem? Grupa celowa 80+ ?
Grupa celowa w którą może celować pan aktor to panowie mamrotowcy