40 procent wzrostu na europejskim rynku reklamy online
W ubiegłym roku wydatki na reklamę online w Europie zwiększyły sięo 40 procent.
Z najnowszego raportu organizacji Interactive Advertising BureauEurope wynika, że wydatki na internetową reklamę na naszymkontynencie wzrosły z 7,2 miliarda euro w 2006 roku do 11,2miliarda euro w roku 2007 - informuje serwis Brand Republic.
Ten wzrost pomógł Europie w zmniejszeniu różnicy do USA, gdzie wtym samym okresie wydatki na reklamę online wzrosły o 26 procent dopoziomu 14,5 miliarda euro.
Z danych IAB Europe wynika też, że 65 procent ubiegłorocznychbudżetów na reklamę internetową w Europie (7,3 miliarda euro)zostało wydanych w trzech krajach: Wielkiej Brytanii, Niemczechoraz Francji.
Jednocześnie na mniejszych rynkach zanotowano spory wzrostwydatków w porównaniu z rokiem 2006. Przykładowo w Grecji wzrostten wyniósł 91 procent, w Hiszpanii 55 procent, a na Słowenii 49procent.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: 40 procent wzrostu na europejskim rynku reklamy online