SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

22 proc. polskich internautów blokuje reklamy, najpopularniejszą aplikacją Adblock Plus

Według badań IRCenter jedna piąta internautów w Polsce korzysta z programów do blokowania reklam w sieci, a najpopularniejszą wtyczką jest Adblock Plus. - Jeśli trend wzrostowy się utrzyma, to marketerzy staną przed poważnym problemem policzalności wydatków reklamowych - prognozuje Weronika Niżnik, autorka badania.

Do korzystania z programów i wtyczek pozwalających na blokowanie reklam na przeglądanych stronach internetowych przyznaje się obecnie 22 proc. polskich użytkowników internetu.

Badanie wskazuje, że narzędziem najczęściej wykorzystywanym przez internautów blokujących reklamy jest Adblock/Adblock Plus wymieniany przez 59 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się wtyczka AdBlocker (17 proc.).

Okazuje się, że internauci blokujący reklamy to w większości mężczyźni (26 proc.), a także osoby młode w wieku od 15 do 24 lat i uczące się (41 proc.).


- W Polsce tendencja wśród konsumentów jest taka sama jak obserwowana na Zachodzie - przyznaje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Weronika Niżnik, autorka badania. - Młodzi coraz bardziej świadomie wybierają miejsca i czas kontaktu z reklamą, korzystając w tym celu z dostępnych technologii (w tym aplikacji blokujących reklamy). Jeśli ten trend się utrzyma i ewentualnie rozprzestrzeni wśród starszych grup wiekowych (głównie osób pracujących), to wówczas marketerzy staną przed poważanym problemem tzn. policzalności swoich wydatków reklamowych w sieci, która do tej pory uchodziła za bardzo policzalne medium - przewiduje Weronika Niżnik.

Badanie zostalo przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1727 internautów w wieku 15-59 lat.

Dołącz do dyskusji: 22 proc. polskich internautów blokuje reklamy, najpopularniejszą aplikacją Adblock Plus

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojteq
Warto zauważyć, że w większości publikacji na temat programów blokujących reklamy, marketingowcy usiłują wmówić odbiorcom, że to właściwie jest ich wina, że branża reklamowa cierpi i że przychody spadają. Tak jakby trzeba było mieć wyrzuty sumienia, że się natrętnego komara ubija.
odpowiedź
User
mnmnkn
baaaa, mam nawet dwa adblockery + anitimalware... pośród wyskakujących okien wyskakują reklamy o charakterystyce malware, już miałem przygody z sypiącym się systemem dzięki wyskakującym przezroczystym oknom. Na pewno namówicie mnie na rezygnację z tych programów
odpowiedź
User
Adam
Korzystam z AdBlocka od wielu lat i na pewno będę korzystać jeszcze długo. Gdy jakaś strona blokuje dostęp osobom z AdBlockiem to po prostu tej strony nie odwiedzam.
A że jest to problem dla branży reklamowej? Cóż, średnio mnie to obchodzi.
odpowiedź