SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2011 rok: tracą Viva i MTV, do góry rebel:tv i Eska TV

Viva Polska pozostała w 2011 roku najchętniej oglądanym kanałem muzycznym, ale kanał ten - podobnie jak siostrzana stacja MTV Polska - zakończył rok na minusie. Relatywnie największy wzrost zanotował niszowy rebel:tv, sporo zyskała też Eska TV.

Udział telewizji Viva Polska wyniósł w 2011 roku 0,57 proc. po spadku o 10 proc. Na drugie miejsce z trzeciego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział poszedł do góry o 29 proc. do 0,28 proc. Na podium znalazł się jeszcze kanał MTV Polska. Spadł on z pozycji wicelidera, bo jego udział zmalał najbardziej w zestawieniu - o 20,6 proc. do 0,24 proc.

Czwarte miejsce zajęła Eska TV (0,13 proc., wzrost o 80,8 proc.), a tuż za nią znalazł się kanał Polo TV. Stacja ta monitorowana jest dopiero od września ub.r., dlatego jej średni wynik za cały rok to 0,10 proc. Natomiast w okresie od września do grudnia br. udział Polo TV wyniósł 0,30 proc., co dałoby mu drugie miejsce w zestawieniu.

Największy wzrost odnotował plasujący się na szóstym miejscu kanał rebel:tv. Jego udział wzrósł o 180 proc., ale wyniósł jedynie 0,01 proc.

  wszyscy 4+
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
VIVA Polska 38 978 0,637 34 420 0,573
4fun.tv 13 255 0,217 16 838 0,280
MTV Polska 18 144 0,296 14 136 0,235
Eska TV 4 498 0,073 7 930 0,132
Polo TV - - 6 055 0,101
Rebel.tv 336 0,005 856 0,014
Czworka Polskie Radio - - 278 0,005
VH1 Europe     292 0,005


W grupie widzów w wieku 13-29 lat, kolejność stacji w czołówce była taka sama, liderująca Viva Polska miała 1,61 proc. udziału
(spadek o 20,7 proc.), 4fun.tv zanotowało 0,83 proc. udziału (wzrost o 29,1 proc.), a MTV Polska osiągnęło wynik na poziomie 0,79 proc., notując spadek o 26,9 proc., największy w zestawieniu. Najwięcej (180 proc.) zyskał też kanał rebel:tv, notując wynik na poziomie 0,04 proc.

Kanał Polo TV osiągnął średni roczny wynik na poziomie 0,25 proc., ale w okresie nadawania miał udział na poziomie 0,73 proc. (dałoby to miejsce trzecie) 

  wszyscy 13-29
2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
VIVA Polska 19 357 2,027 14 563 1,607
4fun.tv 6 129 0,642 7 513 0,829
MTV Polska 10 293 1,078 7 169 0,791
Eska TV 2 608 0,273 3 115 0,344
Polo TV - - 2 278 0,251
Rebel.tv 139 0,015 383 0,042
VH1 Europe - - 110 0,012
Czworka Polskie Radio - - 83 0,009



Uwaga! Prezentowane w analizie dane kanałów Polo TV, VH 1 Europe i Czwórka Polskie Radio zgodnie z zasadami statystyki zostały uśrednione dla całego roku. Poniżej znajdują się dane za okres pomiaru tych stacji przez Nielsen Audience Measurement.

Raport top programów Wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
DISCO PONAD WSZYSTKO VIVA Polska 275 563 2,69
100 KLIPOW KTORE WSTRZASNELO VIVA VIVA Polska 270 951 2,47
GWIAZDY W NATARCIU VIVA Polska 221 149 4,69
100% VIVA VIVA Polska 205 403 1,67
HEJ KOLEDA /KONCERT WIGILIJNY/ Polo TV 192 219 1,89
IN & OUT /PROGR.MUZ./ VIVA Polska 188 706 1,98
WWW.IFRC.ORG/JAPAN VIVA Polska 184 965 1,73
KOLEJNO ODLICZ VIVA Polska 184 290 3,37
VIVA GORA VIVA Polska 179 300 4,19
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ VIVA Polska 179 091 2,09


W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych w ub.r dziewięć pozycji umieściła stacja Viva Polska. Na topie znalazł się discopolowy magazyn Vivy “Disco ponad wszystko”, który zgromadził maksymalnie 276 tys. widzów. Jedyną pozycją w zestawieniu spoza Vivy był plasujący się na miejscu piątym program “Hej kolęda”, pokazany w Polo TV. 

Średnie dane za okres pomiaru Wszyscy 4+ 13-29
  2011 2011
Stacja Początek pomiaru AMR SHR % AMR SHR %
Polo TV wrzesień 18114 0,30% 6815 0,73%
VH1 Europe listopad 1067 0,04% 660 0,07%
Czworka Polskie Radio marzec 215 0,01% 99 0,01%

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: 2011 rok: tracą Viva i MTV, do góry rebel:tv i Eska TV

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jaaaa
i dp na 1 i niech ktos powie ze to sie nie sprzedaje
0 0
odpowiedź
User
tv boy
MTV nie jest od dawna stacją muzyczną!
0 0
odpowiedź
User
ha ha
A tak gadali na Polo tv, a tu proszę! Zdziwieni?
0 0
odpowiedź